אחיו של הנעדר פונה ישירות לחמאס ולעולם

אילן מנגיסטו, אחיו של הישראלי המוחזק בידי חמאס, אברהם מנגיסטו, מסר בצהריים (חמישי) הצהרה בעקבות פרסום דבר החזקת אחיו בידי חמאס בעזה.

"מדובר במקרה הומניטרי קשה, כי אחי אינו נמצא בקו הבריאות. בשמי ובשם משפחתי אני ממבקש ממשלת ישראל לעשות הכול  כדי להשיב את אחי הביתה בשלום", ציין מנגיסטו.

מנגיסטו פנה בדבריו גם לקהילה הבין-לאומית בבקשה לסייע בשחרורו של אחיו מידי חמאס וכן ביקש באופן ישיר מחמאס לשחרר את אחיו.

מנגיסטו הדגיש כי "החלטנו אני ומשפחתי לנהוג באיפוק ואנחנו מבקשים מהציבור הישראלי לנהוג באיפוק. אנחנו נודיע על המשך דרכנו בימים הקרובים".

הבוקר הותר לפרסום כי חמאס בעזה מחזיק בשני אזרחים ישראלים שחצו את הגבול מרצונם לרצועת עזה. אחד מהם, אברהם מנגיסטו, תושב אשקלון כבן 28, יצא מבית אמו בעיר לפני כ-10 חודשים והחל לצעוד לאורך חוף הים לכיוון דרום.

כשהגיע לגבול עם רצועת עזה עקף את המכשול הצבאי ונכנס לשטח שבשליטת חמאס. האיש ככל הנראה לוקה בנפשו וגם קודם לכן היו מקרים שבהם נעדר מביתו כמה ימים. חמאס מחזיק גם בבדואי אזרח ישראל ששמו נאסר לפרסום. במערכת הביטחון אומרים כי הוא חצה את הגבול לרצועה כמה פעמים בעבר.

מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי, מסר כי לפי המידע שבידי מערכת הביטחון, מנגיסטו מוחזק בידי חמאס. לדבריו, ישראל פנתה לגורמים בין-לאומיים ואזוריים לברר את מצבו ולשחררו לאלתר.

ראש הממשלה מינה מטעמו את ליאור לוטן, ראש יחידת השבויים והנעדרים, לעמוד בראש הצוות המטפל בסוגיה וכי קיים מערך תמיכה במשפחה הכולל קצינה המלווה אותם. צו איסור הפרסום ניתן לבקשת המשפחה וכי בני המשפחה ביקרו באוגדת עזה שם שמעו את התחקיר על אופן חציית הגבול וקיבלו את התיק שאברהם השאיר אחריו.