דוד אזולאי
דוד אזולאיאהרן והב - חדשות 24

לאחר שבוע של עליהום תקשורתי נגדו מבקש שר הדתות להוריד פרופיל.

בסביבת שר הדתות מאוכזבים מהעליהום התקשורתי על השר אזולאי סביב הראיון שעסק במעמדם של הרפורמים וטוענים כי "זה יצא מפרופורציות".

"עמדותיו של שר הדתות דוד אזולאי באשר לקהילה הרפורמית ידועות. אולם אנחנו לא מתכוונים לדבר לפי שעה בנושא. אין לנו עניין לשחק לידי התקשורת. כעת אנחנו מעוניינים לעבוד בשקט לרווחת אזרחי ישראל", אומרים בסביבתו של שר הדתות.

הבוקר העניק העיתון הליטאי "יתד נאמן" גיבוי מוחלט לשר הדתות. במאמר שפרסם עורך העיתון ישראל פרידמן נאמר כי  "יהדות זו הגדרה הלכתית. מי שרוצה לבעוט בה, אינו יכול לשנותה ולהגיד שההלכה היא משהו אחר. גם מי שפוקר ומסרב לשמור מצוות ר"ל, אינו מעוניין להיות רפורמי. השבת שהוא מחלל ר"ל, זו שבת אורטודוקסית. בית הכנסת שהוא מסרב לבקר בו הוא בית כנסת אורטודוקסי. כשהוא רוצה לאמץ כמה מנהגים יהודיים, הכוונה ליהדות של ממש, לא ל"פייק", חיקוי זול. לכן בתודעת הקהל הישראלית, הרפורמה נשארה מחוץ לקונצנזוס".

לדברי פרידמן, "יש יהודים רפורמים. אין יהדות רפורמית. יהדות היא יהדות. שר הדתות רמז על כך בעדינות, ברמז דק כקורת בית הבד. אסור שהגיבוי המדיני והדולר הרפורמי, יכופפו את ראשם של ראשי המדינה שיפתחו להם פתח כפתחו של מחט ובאמצעותו הם יפרצו את החומות".