Lufthansa, לופטהנזה
Lufthansa, לופטהנזהצילום: רויטרס

הארגון היהודי אמריקני "ציוני אמריקה" (ZOA) מבקש להחרים את חברת התעופה הגרמנית "לופטהנזה", זאת מאחר ולטענתו החברה מפלה את ישראל ואת נוסעיה בחברה.

הארגון מציין כי ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שאינה נהנית מהקלה מיוחדת במספר המזוודות המותרות לנוסעים המשתמשים במטוסי החברה.

האתר של ''לופטהנזה'' מסביר כי באופן כללי לנוסעי מחלקת התיירים מותר לקחת, בחינם, תיק או מזוודה אחת, עד 23 ק"ג.

יחד עם זאת יש מי שזוכה לקחת עימו שתי מזוודות ללא תשלום אלה רק הנוסעים לארצות הברית, קנדה, מקסיקו, אפגניסטן, בחריין, מצרים, איראן, עיראק, ירדן, כווית, לבנון, עומאן, פקיסטן, קטאר, ערב הסעודית, סוריה, טורקיה, איחוד האמירויות הערביות, ותימן - ישראל לא שם.

אולי ישראל הושמטה בטעות? ה-ZOA שיגר מכתב ל''לופטהנזה'' לפני כחודשיים, שבו ביקש הסבר למדיניות, "אנו מקווים כי השמטת ​​ישראל הייתה רק טעות ולא נעשתה בכוונה תחילה שהרי אם מדובר במעשה מכוון זו אנטישמיות מובהקת".

למרות ההזדמנות שניתנה לחברה הגרמנית לתקן את העוולה לכאורה, "לופטהנזה" לא הכחישה את המדיניות מול ישראל אך דחתה את הטענה כי מדובר באפלייה. ''לופטהנזה'' הזכירה במעורפל כי הסיבה היא "גורמים פיננסיים ומסחריים" אך לא הציעה שום הסבר כיצד גורמים אלה חלים על כל המזרח התיכון, ולא על ישראל.

ה-ZOA כתב שוב לחברה וביקש שינית לשים סוף לאפליה נגד ישראל. הארגון עדיין ממתין לתשובה ולפי שעה ממשיך בקריאתו להחרמת חברת התעופה עד שתבטל את מדיניותה.