השם טרם הותר לפרסום. הרב מהצפון מובא להארכת מעצר
השם טרם הותר לפרסום. הרב מהצפון מובא להארכת מעצרצילום: באסל עווידאת, פלאש90

ח"כ ד"ר עליזה לביא (יש עתיד) השתתפה היום (שני) בכנס התשיעי של ארגון קולך, ובדבריה התייחסה לפרשת "הרב מהצפון", אשר נחשפה לאחרונה.

"לפני למעלה מעשור הקמתי את הוועדה למניעת הטרדות מיניות בארגון קולך - פורום נשים דתיות. חוויתי יחד עם חברותי לארגון את ההתעלמות, ההכחשה והבריחה שהפגינו ראשי הקהילה, רבנים והתקשורת המגזרית בכל מה שהיה קשור להטרדות מיניות", סיפרה לביא.

לדבריה, "התפיסה הייתה כי אלו נושאים שמצריכים טיפול במחשכים. ההתמודדות הפנים מגזרית עם הפרשייה הידועה כ'הרב מהצפון', הניצול המיני על ידי מנהיג רוחני ורב, מלמדת על תהליך התבגרות בציונות הדתית, כבר לא מטאטים מתחת לשטיח".

"לראות את רבה הראשי של צפת מגיב לפרשה הקשה, מדבר על כך וגם עושה מעשה – זו תחילת הגאולה", אמרה לביא. "זוהי תוצאה של תהליך ממושך המתרחש ששותפים לו נשים וגברים הפועלים בהגברת המודעות ובהתמודדות כנה".

"אלמלא עבודתה של קולך ושל המעורבות בנושא, הפרשה הקשה לא הייתה יוצאת לאור, ולא היו נשמעים גינויים. במציאות של ממשלה שלוקחת אחורה את כל מה שאנחנו מנסות לקדם ובין לילה מעבירה את בתי הדין ממשרד המשפטים למשרד לשירותי דת, חשוב להבין שאם לא נחזק ידיים ונעבוד יחד לא נוכל לה", הוסיפה לביא.