פעילי ג'בהת א-נוסרה בסוריה
פעילי ג'בהת א-נוסרה בסוריהצילום: רויטרס

מלחמת האזרחים בסוריה ממשיכה לגבות קרבנות בקרב הקהילה הפלסטינית, אשר מרביתה מתגוררת מדרום לעיר הבירה דמשק בשכונה העירונית ירמוק, המוכנה בפי הפלסטינים מחנה פליטים.

"קבוצת הפעולה למען הפלסטינים בסוריה" פרסמה (12 ביולי) דוח עיתי על מצבה של הקהילה הפלסטינית, וממנו עולה, כי מאז פרוץ מעשי האיבה בסוריה במרץ 2011 נהרגו בסוריה 2,910 פלסטינים, וזאת בנסיבות הבאות: הפצצה, חילופי אש,עינויים בבתי הסוהר, מטעני נפץ, מצור ובטביעה בעת שיט בניסיון להגיע לאירופה.

על פי נתוני הארגון, מאז חודש מרץ השנה נהרגו 78 "פליטים" פלסטינים בעינויים בבתי הסוהר של משטר אסד. המידע בעניין זה התקבל בעדות של אסיר משוחרר בצילומים שהוברחו מבתי הסוהר. כמו כן, כולל הדוח שהפיץ הארגון רשימה של 46פלסטינים שנהרגו בשכונת ירמוק לאחר כיבושה בידי כוחות המדינה האסלאמית של דאעש בתחילת חודש אפריל השנה.

לא מכבר, פרסם דאעש קלטת וידיאו, ובה איום מפורש שכוון נגד תנועת חמאס ברצועת עזה לבצע בהם טבח כפי שבוצע בשכונת ירמוק, בגלל אי יישום ה'שריעה' (החוק האסלאמי) בעזה ואי קבלת מרות המדינה האסלאמית.

בשונה מהמצב בעזה ובאיו"ש, בה ההנהגה הפלסטינית דורשת התערבות בינלאומית, בהתייחס לסוריה ההנהגה הפלסטינית מצדדת בפתרון פוליטי פנימי, מנגדת להתערבות בינלאומית בסוריה ואינה מציגה דרישה לפתוח בחקירה בינלאומית או להעמיד לדין את האחראים על פשעי מלחמה.