העמדה ומתרגל
העמדה ומתרגלצילום: עומרי גל

החל מחודש זה יכולים תושבי בני ברק לבצע יותר פעולות באמצעות עמדת שירות אוטומטית מאשר בכל עיר אחרת בישראל: שיתוף פעולה של "אוטומציה החדשה", חברת ATM ועיריית בני ברק הוביל להשקת עמדת שירות אוטומטית מתקדמת וראשונה מסוגה בישראל, עבור תושבי העיר.

העמדה החדשה תאפשר לבצע מספר שיא של פעולות – ללא הצורך לעמוד בתור. בין השאר תפעל העמדה גם ככספומט ללקוחות כל הבנקים; תאפשר ביצוע של מגוון תשלומים, ביניהם תשלומי ארנונה, קנסות (עירוניים, בתי משפט ומשטרה), תשלום לחברת החשמל ולבזק; תאפשר רכישת זמן אוויר סלולרי; תעניק גישה מאובטחת לתיק התושב של המשתמש, תציג מידע ותאפשר שליחת טפסים עירוניים באופן מקוון; תאפשר גישה למידע גאוגרפי ולוועדות התכנון; ואף תשמש כפלטפורמת פרסום למידע עירוני חשוב, אירועים שונים וחברות מסחריות. את כל פעולות התשלום ניתן יהיה לבצע גם באמצעות כרטיס אשראי וגם במזומן (המכונה גם תשיב עודף במזומן).

אלי אחי מרדכי, מנכ"ל "אוטומציה חדשה", מספר: "ערים חכמות מממשות את מלוא הפוטנציאל שלהם על ידי אינטגרציה בין הפעילויות השונות בעיר, הפקת תועלות מתובנות חדשות, יצירת התייעלות מערכתית ושיתוף מידע ופעולה בדרכים חדשות. את המטרה הזו ניתן להשיג כיום בעזרת שימוש מירבי בטכנולוגיות מידע ותקשורת, כאשר מצד אחד תובא הטכנולוגיה על מנת לפשט עבור התושבים את התהליכים ולחסוך להם זמן – ומאידך תסייע הטכנולוגיה למקבלי ההחלטות ובעלי התפקידים ברשות עצמה. די אם אזכיר שחיסכון של אחוז בודד בהוצאות ניהול העיר שווה למעשה תוספת של מאות אלפי שקלים לתקציב הרשות."

אברהם טננבוים, מזכיר ודובר עיריית בני ברק, מתייחס גם הוא לחידוש בעירו ואומר כי "מכשירים מסוג זה יעילים מאוד לתושבים בעיר כבני ברק, שבה רובם המוחלט מבין 186,000 תושביה אינו משתמש באינטרנט, וכן אין לו את הדרך להימנע מתורים במשרדי העירייה או בבנקים, אלא באמצעות השירות החדש. בד בבד, מכשיר מסוג זה יהיה נוח ויעיל בכל עיר בארץ, בחיסכון בעמידה בתורים ובקבלת מידע וטפסים שונים, גם בשעות בהן המשרדים סגורים".