חוזרים הביתה: 221 עולים חדשים הגיעו לישראל

221 עולים חדשים מארה"ב ומקנדה נחתו הבוקר (שלישי) בנתב"ג בטיסה מיוחדת של ארגון "נפש בנפש", בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית לישראל, קרן קיימת לישראל ו-JNF-USA. 

95 מבין העולים הם ילדים אשר עלו לישראל יחד עם הוריהם, 49 מתוכם בנות ו-46 בנים. סך הכל 32 משפחות ו-53 רווקים היו בטיסה המיוחדת שאורגנה. טקס קבלת הפנים לעולים נערך בנתב"ג במעמד שר העלייה והקליטה זאב אלקין וחה"כ רחל עזריה.

מאות העולים אשר הגיעו לישראל היום ולמעלה מ-2,000 עולים שיגיעו במהלך הקיץ בחרו למעשה לעלות לישראל במהלך וזמן קצר לאחר מבצע "צוק איתן". 

ב"נפש בנפש" מציינים כי על אף התזכורת המוחשית למורכבות מציאות החיים בישראל, החליטו העולים לעזוב משפחות, קהילות וקריירות ולהתחיל לבנות את חייהם מחדש במדינת ישראל. "עקבנו אחרי מגמה זו במהלך השנה האחרונה וניתן לראות כי דווקא בחודשים של המבצע ומיד לאחריו נרשמה עלייה של עשרות ולעיתים מאות אחוזים במתעניינים בעלייה לישראל ובכאלו שפתחו תהליכי עלייה ארצה", נמסר.

כל עולה רביעי מתוך העולים בטיסה זו - בחר להתיישב בדרום הארץ ובצפונה במסגרת פרויקט ההתיישבות "עולים לנגב ולגליל".

 (צילום: שחר עזרן)

שר העלייה והקליטה, ח״כ זאב אלקין אמר כי האירוע החגיגי היום מוכיח ש"סדר היום של עליה וציונות הוא חלק מההווה וההווי של החיים בישראל ולא רק פרק בספרי ההיסטוריה. אנחנו כמשרד הקליטה גאים לשתף פעולה עם ארגוני עולים כגון נפש בנפש ואחרים במימוש החזון הציוני. כפי שבקיץ הזה נוחתים כאן הרבה מטוסים מצרפת, אוקראינה ורוסיה בניגוד לכל התחזיות השחורות, כך נראה בעתיד עוד הרבה מטוסים עמוסי עולים מארה"ב שנביא לכאן במאמץ משותף". 

"זוהי תקופה שבה אנו עדים לגידול בעלייה מהעולם החופשי, המערבי", הדגיש יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי,  "יהודים מגיעים לישראל ממדינות המערב לא בשל היותה מקלט אלא מכיוון שישראל מהווה גורם משיכה עבור אלה המבקשים חיים יהודיים בעלי משמעות, חופש, ביטחון אישי ורצון לקחת חלק בבניית ההיסטוריה היהודית. מספרם הגדל של העולים הוא תוצאה ישירה של המאמץ המשולב של ממשלת ישראל, הסוכנות היהודית וארגונים כמו נפש בנפש".

הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל ארגון "נפש בנפש" ציין כי "מאות העולים שבחרו להתחיל את חייהם היום בארץ והאלפים שיצטרפו אליהם במהלך הקיץ הם הביטוי המוחשי ביותר לציונות בשנת 2015. במהלך 13 שנות פעילותנו נפלה בחלקנו זכות גדולה ושליחות של ממש ללוות את תהליך העלייה של 45,000 עולים חדשים שקיבלו החלטה אמיצה ומרגשת להתחיל את חייהם מחדש כאזרחי מדינת ישראל, ולהבטיח את קליטתם המלאה בארץ".