מנחם בן שחר
מנחם בן שחרצילום: יצהר

בשיאה של מערכת הבחירות הקצרה לראשות מועצת השומרון, הצטרפו תושבים רבים מיישובי השומרון לפורום "ערבות יהודית בשומרון", המבקש לשמור על שיח מכובד וערכי במרוץ המתחמם.

בראשות ועד הפורום עומדים מנחם בן שחר איש חינוך תושב 'גבעת רונן', הרב יוסי פלאי מיצהר ויהודה סון משבי שומרון, עובד סוציאלי ודמות בולטת בקרב פעילי 'חומש'. הפורום שהחל לפעול לפני ימים ספורים, זכה לתגובות רבות ולהיענות רבה בקרב תושבים ממגוון יישובים: שבי שומרון ואלון מורה, אבני חפץ, יצהר, עינב, שערי תקווה, רבבה, פדואל, תפוח ואיתמר, וכן מהיישובים הצעירים והמאחזים במערב השומרון ובגב ההר.

באגרת שהופצה ביישובים ובדף הפייסבוק של הפורום נכתב: "כולנו רוצים לראות את השומרון פורח בכל רבדי החיים – מאיכות הסביבה ועד חינוך ילדינו, משפ"ע ותברואה ועד בנייה ופיתוח. אנו רואים חשיבות רבה בהובלה ובניהול תקין, אחראי ומקצועי של המועצה על אגפיה השונים. אך מעל ובנוסף לכך, ישנם ערכי יסוד החשובים לנו. אנו רוצים שלטון מקומי שינהג בעוז ובגאווה יהודית, כנציג התושבים היהודים, למען העם והארץ".

בין ראשוני החותמים נמצאים אנשי התיישבות ותיקים כמו נעם לבנת, יאיר ואסתר לסר מהיישוב אלון מורה, לימור סון-הר מלך משבי שומרון. עורך הדין דורון ניר צבי העוסק בגאולת קרקעות, איש החינוך אריאל בן ברוך (וסא"ל מיל'), ידידיה ניסימי חבר מזכירות עינב, העיתונאי אברהם בנימין מ'עולם קטן', רן סגל, מרצה באוניברסיטת אריאל, עקיבא הכהן, מנכ"ל חברת 'שיווק מוצרי יש"ע', ועוד שורת קבלנים ויזמים בתחום 'העבודה העברית'.

"אנו מציבים ארבעה דגלים מרכזיים, בשאיפה להעלות את רף השיח לקראת הבחירות, וגם לאחריה", מפרט בן שחר. "חשוב לנו שהמועצה תקדם תכנית פעולה מפורטת בנושא עבודה עברית ותעסוקה, תוך תיעדוף של תושבי המועצה בתעסוקה ובמכרזים. בקידום נושא ההתיישבות אנו מזהים צורך בסיוע אסטרטגי לעידוד צמיחת המאחזים והיישובים הצעירים המתמודדים עם אתגרים רבים. בתחום החינוך והנוער אנו מבקשים לעודד את החינוך היהודי-שורשי והנחלת תחושת השותפות והשליחות לנוער השומרון. ועל רקע המצב הביטחוני, אנו רואים חשיבות גדולה בחיזוק תחושת האחריות של הציבור עצמו ושל נבחריו על שלומנו וביטחוננו, בלי 'להכיל' את ניסיונות הפיגועים".

לאחר שנוצר קשר עם המועמדים השונים, הללו ייפגשו בקרוב עם הפורום על מנת להשמיע את חזונם ותכניותיהם המעשיות בנושאים אלו. מארגני היוזמה צופים שיגיעו לעוד מאות רבות של מצטרפים, ומבטיחים לפרסם לציבור את מסקנות המפגשים.

"הפורום ימשיך לפעול גם לאחר הבחירות", מדגיש בן שחר. "גם אם ראש-המועצה הנבחר יסכים אתנו במאה אחוז, יש צורך בקבוצה אידיאולוגית עצמאית, גדולה וחזקה, שתעמוד מאחורי הנושאים הללו, משום שבדרך-כלל ראש מועצה עסוק בעיקר בניהול השוטף של המערכת המוניציפלית ופחות בניהול מאבקים. קבוצה חזקה יכולה לחזק ולחשק את ראש המועצה ולהוות משקל נגד ללחצים כבדים מבחוץ".