אף אחד לא באמת ציפה שהיברניאנס המלטית תציב לטרבליסטית מתל אביב אתגר של ממש, אבל לכזו חולשה של הצהובים הטרבליסטים מתל אביב לא ציפינו. 

היברניאנס נוסדה ב-1922 ונחשבת לאחת הקבוצות המצליחות בכדורגל המלטזי עם 11 אליפויות ו-10 זכיות בגביע המקומי, כשבעונה האחרונה החזירו לעצמם את האליפות לאחר הפסקה של חמש שנים. אפילו מקבוצה מצליחה שכזו לא ציפינו שתקשה באמת על הטרבליסטית מתל אביב.

מלבד טל בן חיים הבלם, מכבי תל אביב לא התחדשה והתחזקה בכל הקשור לסגל השחקנים, אך עוד לפני שריקת הפתיחה, כשפורסם הרכב הקבוצה ושיטת המשחק, אפשר היה לראות את השינוי הגדול אצל הצהובים מתל אביב העונה: סוף כל סוף מאמן שיוזם, מעז ותוקף כשעלה לשחק עם שלושה בלמים והרכב התקפי במיוחד. 

שיטה זו היא שהביאה את הצהובים לשטוף את חלק המגרש של המארחים ממלטה, וכל זאת כשהכוכב הגדול ביותר של הקבוצה, ערן זהבי, נמצא על ספסל הקבוצה. 

לאחר מספר הזדמנויות כבר משריקת הפתיחה לכיבוש שער חוץ יקר ומהיר לזכותם של הצהובים, בדקה ה-22 הם הצליחו לעשות זאת. הגבהה טובה של דור מיכה, מצאה את ראשו של עדן בן בסט שהוריד לנוסא איגבור. הניגרי לא התבלבל ושלח את הכדור היישר לשער של המארחים ממלטה, שער ששחרר הרבה לחץ בקבוצה הישראלית העדיפה. 

בדקה ה-52, עבירה בתוך רחבת המלטזים לזכותם של הצהובים מתל אביב לא נשרקה, והתוצאה עמדה עדיין על 1:0 קטן. נראה היה שהמשחק גמור והולך להיות משעמם, ואז התעוררו המארחים ממלטה שניצלו את אדישות הצהובים ואת כושרם הירוד.

בדקה ה-74 ז'ורז'יניו הברזילאי של היברניאנס נגח מקרוב שער שיוויון מפתיע במיוחד, שהשאיר את הצהובים מובכים ולאחר 11 דקות נוספות כבשו המלטזים את השני שלהם. פתאום הצהובים כבר לא מאיימים כבעבר, ואפילו זכרונות רעים מהפסדים לסנטה קולומה ולקבוצות דייגים שונות ומשונות עלו וצפו לאוהדי הקבוצה הישראלית הצהובה. בסיום, 1:2 למארחים ממלטה, שיגיעו בשבוע הבא למשחק הגומלין בארץ.

אז נכון שהמאזן של היברניאנס בזירה האירופית אינו מחמיא, בלשון המעטה, כשהוא כולל 8 ניצחונות בלבד, האחרון שבהם ב-2004 על סלבאן בלופו הקרואטית באינטרטוטו, ונכון שזו עדיין לא מכבי המאיימת מאמצע העונה שעברה ובמשחק אימון חלש שכזה קשה להעריך את הקבוצה, אך נראה שלא כך קיוו ורצו ראשי הצהובים לפתוח את העונה האירופית.

ראשי הצהובים הודיעו עם חתימתו של סלבישה יוקאנוביץ', כי המטרה היא כעת לקפוץ שלב בנוסף לזכיה בתארים המקומיים, הווי אומר - השתתפות בשלב הבתים של ליגת האלופות לכל הפחות. כמו שזה נראה הערב, ספק רב אם זהו השינוי המיוחל אותו רצו ראשי הצהובים, זאת על אף שבמשחק הגומלין פה בארץ בשבוע הבא צפויים הצהובים לעבור את היריבה ממלטה בדרך לשלב הבא באירופה. הופעה כזו בשלב הבא לא תספיק לצהובים.