עמירה הס ברמאללה
עמירה הס ברמאללהפלאש 90

אתר האינטרנט islamicommentary.org מדווח על תוכן הרצאתה של עיתונאית "הארץ" עמירה הס בפורום של אנשי אקדמיה באוניברסיטת Duke בחודש מרץ האחרון.

הס צוטטה בכתבה כאומרת את הדברים הבאים: "כאשר אני חושבת על כל חבריי בעזה... לא רק על חבריי... אשר לא יצאו מרצועת עזה בעשרים השנים האחרונות, נשללו בהם דברים בסיסיים רבים, בגלל שישראל מונעת מהם שלום, את הזכות הבסיסית של חופש תנועה. איני מדברת על מזון. איני מדברת אפילו על מצב המים בעזה, אשר הוא מצער ואסון.

"אני מדברת על הצורך הבסיסי של אנשים לנסוע, לנוע, לראות מקומות אחרים, להיות בעלי יכולת לתכנן לגם להיות ספונטני. כל זאת נשלל מהפלסטינים. למעשה, עזה הפכה, והרשו לי להיות בוטה, למחנה ריכוז של 1.8 מיליון איש".

"אם ברצוני לסכם את המציאות בעזה אומר: מדובר בבית כלא ענק, במחנה ריכוז ענק, אשר תוכנן מראש בידי בישראל ובכוונת מכוון במסגרת תכנית מוכנה מראש להפריד את עזה מהגדה המערבית".

"כאשר הפלסטינים תקפו ישראלים בתוך שטח ישראל, ההסברים שלהם 'זה היה בגלל מדיניות ההתנחלות שלכם' לא עזרו, והייתה רק פרשנות אחת, והיא שהפלסטינים שמו אותנו למטרה בכל מקום. בתוך הגדה המערבית השימוש בנשק (use of arms) הוא לגיטימי, אבל הוא לא הצליח להביא לשינוי אמיתי במציאות. הוא מעולם לא עצר את הפרויקט הקולוניאליסטי הישראל בגדה המערבית".