חניון לילה אשקלון
חניון לילה אשקלוןתום עמית

עומרי בוכניק, מנהל גן לאומי אשקלון, מספר לערוץ 7 על הפעילות המיוחדת הנערכת במתחם הגן הלאומי בחודשי הקיץ.

ברשות הטבע והגנים פתחו לרשות הציבור עשרים ושניים חניונים המיועדים ללינה ולנופש. החניונים מפוזרים מקריית בשמונה בצפון ועד יטבתה בדרום.

"החניונים הם הרבה יותר משאר רק מקום לישון", אומר בוכניק, "הגן הלאומי אשקלון ממוקם על תל ארכיאולוגי מהחשובים בעולם, תל מתקופת המקרא, עיר בת ארבעת אלפים שנה, ישבו בה כנענים, פלישתים, הליניסטים, רומים, צלבנים ומוסלמים כולם היו פה".

מנהל הגן מתאר את הדברים שאפשר למצוא באתר ובחניון, "באתר יש הרבה עתיקות, מדשאות רחבות ידיים, חוף ים מוכרז לרחצה עם מצילים, שירותים, מקלחות עם מים חמים, יש גם מתקנים למדורה ולמנגלים, יש גם שולחנות והצללה ובלילה תאורה".

לדבריו, "הכיף הוא לישון מעל הים על דשא, עם נוף מדהים לים, בחניון אנחנו אוסרים השמעת מוזיקה, חוץ מאשר כלי נגינה בודדים, כדי לאפשר למשפחות לישון". 

בוכניק מספר על האירועים המיוחדים בחניון, "בימי חמישי של חודש יולי יש סיור מודרך בשעה 17:00 ואחר כך מגיע נגן חליל צד, ואפשר להנות מצפייה בשקיעה בליווי מוזיקלי נעים. באוגוסט יהיו כאן הופעות של זמרות כמו דפנה ערמוני וקורין אלאל, וגם קונצרט של התזמורת הקאמרית הישראלית, ועוד הרבה פעילויות, והכול  ללא תוספת תשלום".

"כל הפעילויות מיועדות למשפחות עם ילדים, ואנחנו גם שמים דגש על התאמה של התכנים לציבור הדתי", הדגיש בוכניק.