שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עו"ד יורם שפטל מתייחס בפינתו השבועית בערוץ 7 למשבר שפקד את יוון וטוען כי מדובר במסר לחברת הכנסת שלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני שפועלת בקביעות מנקודת מבט סוציאל-דמוקרטית. 

"ראש ממשלת יון ציפרס, הוא בדיוק התאום הסיאמי של הסוציאליסטית הפרימיטיבית שלי יחימוביץ'", אומר שפטל. "אם אתם רוצים לדעת כיצד הייתה נראית היום הכלכלה של מדינת ישראל לו חלילה יחימוביץ' היתה מנהלת את הכלכלה שלנו, תסכלו על יוון ועל דבריו של הדמגוג ציפרס".

לדבריו ראש ממשלת יון חשב שאפשר להמשיך לבזבז כספים ושאחרים יממנו אותו. "ציפרס שיחק פוקר על גורלה של יוון בלי אף קלף ביד. הוא נבחר בזכות מצע שהבטיח לעמו שמדיניות בזבוז הכספים תימשך למרות שאין כסף, והאירופאים בלית ברירה יממנו את זה.

"הוא הלך לנהל משא ומתן עם ראשי גוש האירו, שהציעו לו הצעה לנהל משטר צנע וקיצוצים אך הוא דחה אותה, והוא גם הלך למשאל עם וניצח, העם אמר 'לא לצנע', אבל כל זה חזר אליו כמו בומרנג".

שפטל שמח שהאמת התפוצצה לציפרס בפרצוף, "אחרי שהוא חזר לראשי גוש האירו כמנצח במשאל העם, הוא גילה שהפעם הוא מקבל מהם הצעה גרועה ונוקשה יותר, ואז גם התגלה הבלוף הגדול שמדובר בשחקן פוקר שאין לו שום קלף ביד.

"הוא חזר בבושת פנים לאתונה ונאלץ להתקפל ולקבל את משטר הצנע והדרישות של אירופה, ברוב ניכר בפרלמנט. סוף סוף הוא הבין שאי אפשר לבזבז בלי סוף כסף בלי שהוא קיים. וזה המסר לתאומה שלו, שלי יחימוביץ".