דוד בר קפרא הי"ד
דוד בר קפרא הי"דצילום: באדיבות המשפחה

הותר לפרסום כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, נעצרו בחודש שעבר שני ערבים תושבי הכפר בית לקיא, שבגזרת בנימין, בחשד לרציחתו של דוד בר קפרא הי"ד בשדות המושב פדיה.

בחקירתם הודו השניים ברצח דוד בר קפרא. מהשב"כ נמסר כי בתום פעילות מודיעינית מהירה נעצרו השניים: מג'אהד עלי מחמוד דאר עאצי ועלאא חרבי עבד אלפתאח עאצי, בני 21.

השניים מוכרים כמחבלי טרור עממי, שהיו מעורבים ביידוי אבנים לעבר כוחות צה"ל בכפרם, בית לקיא. למג'אהד עאצי היכרות עם בר קפרא אשר בשדותיו עבד בעבר ללא היתר.

בחקירתם בשירות הביטחון הכללי מסרו השניים, כי מטרתם הייתה לאיים על המנוח ולשדוד ממנו כסף. משכך, בשעות הערב של היום שקדם לאירוע נכנסו השניים לישראל והגיעו לשדותיו של המנוח, בסביבות השעה 23:30.

השניים נשארו לישון בשדות, ולמחרת היום, החל מהשעה 06:00, ביצעו תצפית והתחקו אחר פעילותו של המנוח במטרה לוודא כי ברשותו כסף מזומן. בסביבות השעה 11:30, לאחר שזיהו סוחר שרכש מהמנוח, והניחו כי ברשותו כסף מזומן, התקרבו אליו השניים איימו עליו, ובהמשך, נוכח התנגדותו, תקפו אותו במקל עץ עבה שהיה מונח במקום. הם היכו בו באכזריות ; עד שנפל לקרקע ואיבד את ההכרה, ובהמשך נפטר מפצעיו.

לאחר תקיפתו ברחו השניים מהזירה, ללא שהצליחו לגנוב את כספו של המנוח, כשהם עולים על טרמפ ברכב שנסע בסמוך לשדה. הם הגיעו לירושלים ומשם המשיכו באוטובוס לביתם, דרך רמאללה.

בתום החקירה בשב"כ , לאחר שהודו במעשה והובהר כי המניע לכאורה הוא פלילי, בתחילת החודש הועברו השניים לטיפול משטרת ישראל.

בשב"כ מציינים כי "חקירה זו מדגישה פעם נוספת, את הסכנה הנשקפת משהייתם של שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) בשטח ישראל, ומהעסקתם, ללא אישור, בידי מעסיקים ישראלים.

בשרות הביטחון הכללי מוסיפים ומדגישים "הרצח האכזר, שבוצע על ידי השניים, בוצע כאמור על רקע ניסיון שוד שהסתבך. עם זאת, בהקשר זה יש להביא בחשבון גם את המעורבות הקודמת של הרוצחים בפעילות טרור עממי ואת צבר פיגועי האוירה במהלך הרמדאן הנוכחי.

רצח נתעב זה מצטרף לשורת מקרים נוספים בהם נרצחו ישראלים ע"י פלסטינים ע"ר פלילי בשנים האחרונות - דוגמת רצח אברהם בן ציון ז"ל במהלך שוד אלים בתחילת דצמ' 14' בצומת אלון. באירועים אלה בולטת העובדה של זילות חיי אדם ישראלים בעיני פלסטינים דבר המביא לפגיעה פיזית לעיתים עד מוות של אזרחים ישראלים תמימים".

הלווית דוד בר-קפרא