הרב אלישע וישליצקי

הרב אלישע וישליצקי, השתתף היום (חמישי) בכנס מיניות בקדושה בירושלים, ובראיון לערוץ 7 הוא התייחס לבעיות הזוגיות של הדור.

הרב דיבר על האתגר המרכזי, "יש מצד אחד פוטנציאל וצימאון גדול לחיי משפחה אמיתיים. מצד שני גם התרבות וגם החשיבה קשורים למושג ה'אני', ובבית הרי יש עוד 'אני'. האם זה אני מול אני, או אני שווה לאני? וזה שלילי, כי האיש הוא איש והאישה היא אישה. האם נוכל להשלים אחד את השני? ומשהו מבולבל פה, ויכול להיות שהבילבול הזה גורם ברמות שונות לפירוק בתים, וגם לעיכוב בבניית בתים, כי השאלה מה אני מחפש, את ההשלמה שלי או את השווה לי.

אם אני מחפש את השווה לי, אף אחד לא שווה לי, אז אני מחפש ומחפש ובורר ובורר, ובסוף אני נשאר לבד. אם הייתי מחפש את ההשלמה, אז זה בעצם אומר שהאני שלי הוא חלקי הוא לא שלם, ובמקום הזה אפשר להקים בית, וזה מקום של ענווה שבדור הזה לא קל להגיע אליו".

הרב התייחס גם לבעיית הרוווקות המאוחרת, "זה קשור להרבה קבוצות ולהרבה אנשים. אם אנשים לא היו מתבלבלים ולא היו מחפשים משהו מבריק או משהו מגרה, אלא היו מחפשים משהו עם מידות אחוזי הנישואים היו עולים בעשרות, ואחוזי הגירושים היו יורדים".

"ההסתכלות החיצונית היא אולי כלי למשהו, אבל היא לא יכולה להיות הדבר המהותי וברגע שעוסקים בחיצוניות זה לא זז, וזה לא מתחבר. נישואים זה נשמה וזה מידות, נישואים זה פלנטה אחרת, תפתחו לזה בענווה ותבנו בית", מבקש הרב מהרווקים.