שוטר תנועה
שוטר תנועהפלאש 90

נקמתם של שוטרים אחרי הפגנות ביו"ש אינה חדשה במיוחד. 

בשבוע שעבר נתקלו בעל ואישה צעירים, שעלו מלונדון לישראל, בהתנהלות מוזרה וחשודה של שוטר תנועה ממחוז ש"י סמוך לצומת גבעת אסף.

מדובר ביום חמישי האחרון, יום לאחר ההפגנה הגדולה באזור במחאה על ההרס הצפוי בבית אל.

הזוג, המתגורר באחד הישובים בבנימין, הגיע מהישוב בית אל עם מכוניתו לצומת ה-T וביקש לפנות ימינה לאזור ירושלים. בצומת מוצב תמרור עצור והנהגת ביצעה עצירה מוחלטת של הרכב. 

לאחר פנייתה הופתעה מהשוטר שעמד מרחק רב מהצומת וביקש ממנה לעמוד בצד עם לפחות עוד שלוש מכוניות שעצר. הנהגת שאלה מה פשר הדבר והשוטר מצידו פתח בשאלה "איפה אתם מתגוררים?". לאחר שהנהגת השיבה טען השוטר כי היא "פנתה ימינה בלי להסתכל". 

בעלה התערב ושאל את השוטר כיצד יכול הוא ממרחק כזה להחליט אם היא באמת הסתכלה או לא. השוטר הודה כי הרכב עצר עצירה מוחלטת בצומת כפי שהחוק מחייב ולא ברור מה פשר "הנהגת לא הסתכלה".

השוטר לקח את רישיונה לבדיקה וחייל צה"ל שעמד בסמוך לרכב אמר בשקט לזוג המופתע "אני באמת מצטער בשבילכם, אין לי מושג למה הוא עצר אתכם". השוטר חזר עם דו"ח של 250 ש"ח ושחרר את הזוג לדרכו.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי "לכל נהג שמקבל דו"ח על עבירת תנועה יש את הזכות לערר לבית המשפט לצורך ביטול, במידה והשופט קובע שיש סיבה מוצדקת. שוטרי אגף התנועה במחוז ש"י אוכפים בכבישי איו"ש בדגש על נקודות בהן יש תאונות דרכים. הצומת המדובר מסוכן מאוד ולהציל חיים זה תפקידם של שוטרי התנועה. סעו בזהירות".

ברשת האינטרנט אפשר למצוא טענות רבות על התנהלות שוטרי מחוז התנועה אך לרוב הנהגים מפסידים בבית המשפט אם הנהג לא היה חמוש במצלמה שתיעדה את התנהלות השוטר. כך למשל בשנה שעברה רעשה הרשת כשנהג מונית עוכב על ידי שוטר של משטרה התנועה בתל אביב, בטענה כי לא ציית לתמרור זכות קדימה ובכך סיכן רכב שנכנס לצומת ונאלץ לסטות בעקבותיו.

נגד הנהג הוגש כתב אישום, אלא שמצלמה שהותקנה ברכבו לצרכי בטיחות קלטה בבירור את שהתרחש בכביש באותם רגעים קריטיים – וחשפה שקרים בגרסת השוטר. לאור הוכחת שקריות גרסת השוטר, החליט השופט רועי פרי מבית משפט השלום לתעבורה - לזכות את הנאשם.