ניסן סלומינסקי
ניסן סלומינסקיצילום: יח''צ evp

יו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) הגיש הצעת חוק חדשה ולפיה כל מחבל שישוחרר ויורשע בשנית, תיגזר עליו תקופת מאסר כפולה ולא ניתן יהיה לשחרר אותו שוב בכל עסקה.

הצעת החוק של סלומינסקי הוגשה על רקע העובדה שראש חוליית המחבלים שרצחה את מלאכי רוזנפלד הי"ד הוא מחבל ששוחרר בעסקת שליט.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי ''במשך שנים רבות שחררה מדינת ישראל אלפי מחבלים שלצערנו, חזרו לעסוק בפעילויות טרור והביאו עלינו את האינתיפאדה הראשונה והשנייה.

"במסגרת עסקת שליט שחררה מדינת ישראל למעלה מ-1,000 אסירים כשלדאבוננו, מאות רבות של האסירים ששוחררו בעסקת שליט חזרו לסורם. אותם מחבלים הפרו את תנאי השחרור וחזרו לעסוק בפעילות טרור ופגיעה בביטחון המדינה''.

תיעוד מעצר רוצחי מלאכי רוזנפלד

עוד נכתב ברקע להצעת החוק כי שחרור המחבלים פוגע בכוח ההרתעה של מדינת ישראל ומעצים את הרצון והתעוזה של המחבלים להמשיך ולבצע פעילויות טרור מכל סוג שהוא. "הסטטיסטיקה מראה כי למעלה מ-50% מהמחבלים המשוחררים חוזרים לעסוק בטרור".

הצעת החוק מבקשת לקבוע כי אסיר ששוחרר על תנאי והורשע בעבירה לאחר ששוחרר, ייענש ע"פ תחום הענישה של העבירה האחרונה בנוסף ליתרת השנים שקוצצו בעקבות עסקת השחרור.

"אנו מחויבים לשלומם וביטחונם של אזרחי ותושבי מדינת ישראל", אמר ח"כ סלומינסקי. ''לא נקבל אוזלת יד בכל עניין הענישה וההרתעה כלפי אותם מתועבים שרוצחים ועושים הכול על מנת לראות דם יהודי נשפך".