מותח ביקורת על התנהלות האו"ם. השגריר רון פרושאור
מותח ביקורת על התנהלות האו"ם. השגריר רון פרושאוררויטרס

שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור, כינס הערב מסיבת עיתונאים מיד לאחר החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בה הבהיר כי "היום הוא יום עצוב מאוד. לא רק למדינת ישראל, אלא לעולם כולו, אפילו אם בשלב זה אתם מסרבים להכיר בטרגדיה.

"לא זו בלבד שלא ריפאתם את הסימפטום, אלא החרפתם את מקור הבעיה. הענקתם למקור הבעיה, לאיראן, כסף, יציבות מבית וזמן להמשיך ולפתח את האידיאולוגיה ההרסנית שלה", דברי פרושאור.

הוא פנה למדינות העולם בביקורת חריפה: "לקהילה הבינלאומית יש היסטוריה גרועה למדי בקריאת המציאות ובזיהוי אסונות, גם כשהם ניצבים ממש מול עיניה. היום, הענקתם פרס עצום למדינה המסוכנת ביותר בעולם. אני לא רוצה להיות זה שהורס את האופוריה, אבל מישהו צריך להגיד לכם שהמלך הוא עירום".

פרושאור הציג את מפת העולם, שבה סומנו באדום אזורים שלמים שלטרור האיראני היתה נגיעה בהם ותהה: "איראן זוכה ב-150 מיליארד דולר הודות להצבעה שלכם היום. שאלת 150 מיליארד הדולר היא איך המפה הזו תראה מחר? איך תתחלק העוגה האיראנית? כמה כסף יועבר לחיזבאללה וחמאס? כמה כסף יוזרם לאסד? כמה זמן ייקח עד שמפת העולם כולה תצבע באדום?"

את המפה שהציג, כינה פרושאור 'אימפריית הטרור האיראנית' והוסיף:"כך נראתה מפת העולם הבוקר, לפני שהצבעתם על הסרת הסנקציות".

"האיראנים צוחקים לכולנו בפרצוף, וכשהנבל צוחק, משהו לא בסדר. הצחוק שלהם מהדהד בכל העולם. כשאנחנו שומעים את צחוקה של מדינה שמנהיגה העליון אומר, לאחר חתימת ההסכם, שהיא תמשיך לתמוך בטרור, משהו לא בסדר. כשאנחנו שומעים את צחוקה של מדינה שנשיאה, ימים לפני חתימת ההסכם, צועד בראש תהלוכה שבה נשרפים דגלי ארה"ב וישראל, משהו לא בסדר. חברים, משהו מאוד מאוד לא בסדר קורה כאן וכולנו נשלם את המחיר", הבהיר פרושאור.

הוא סיכם את דבריו, וציין כי "בישראל אנחנו נוטים לקחת ברצינות את מי שמאיים לחסל אותנו. ההשלכות של ההסכם הגרוע הזה יהיו ברורות לכולם בעתיד הרחוק, אבל עבור ישראל העתיד הזה כבר כאן".