בשר
בשרפלאש 90

"היבואנים מנצלים את המחלוקת בין הרבנות הראשית למשרד המשפטים כדי להוביל לעליית מחירי הבשר לקראת החגים מסיבות בלתי מוצדקות ובלתי ענייניות". כך קבע ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) בדיון שקיימה ועדת הכלכלה של הכנסת סביב החשש מעליית מחירי הבשר בישראל בעשרות אחוזים.

מלשכתו של מקלב נמסר כי הייקור במחירי הבשר כעת ובייחוד לקראת החגים נובע לאור עיכוב מסוים שהיה ביציאתם של השוחטים לשחיטת בקר בחו"ל. אלא שמתחת לפני השטח ניסו גורמים שונים לנצל את המצב כדי לגרוף רווחים כספיים.

"מדובר בנושא צרכני מהותי לקראת החגים ואין סיבה שזה יהיה כך", אמר מקלב שציין כי "גם דרישת הכשרות של הרבנות לא הייתה אמורה להשליך על מחיר הבשר, אבל יש מי שמנצלים את המצב ואסור שהדבר יבוא על חשבון צרכני הבשר. כפי שהמדינה עשתה כל מאמץ כדי למנוע את השביתה במשק שתוכננה השבוע וכפי שהיא עושה בכל איום של שביתה או סחיטה במשק – כך היא צריכה לעשות גם במקרה הזה ולמנוע ייקור של עשרות אחוזים במחירי הבשר הכשר בישראל. אנו צריכים לגרום לכך שהמחירים לא ייעלו".

במהלך הדיון טען אחד מחברי הכנסת כי הייקור אינו כה משמעותי, אך ח"כ מקלב ציין כי "נכון שמי שרוכש בשר בכשרות רגילה אינו חש בייקור המשמעותי, אך צרכני בשר כשר למהדרין חשים את הייקור הזה היטב. נוצר מצב שהבשר הפך להיות מצרך לעשירים בלבד. יש מי שמונעים תחרות ויוצרים את המחסור בפועל. אסור לאפשר זאת– והם צריכים להסביר מדוע יש להביא לייקור מחירי הבשר. בנוסף יש למצוא את הדרך להגביר את הייבוא בשבועות הקרובים כדי למנוע את המחסור".