מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראלצילום: פלאש 90

במסגרת חגיגות היובל למוזיאון ישראל בירושלים, יתקיימו בגן האמנות של המוזיאון חמישה מופעי מוזיקה, המציגים את הפסיפס המרתק של המוזיקה היהודית על כל גווניה.

אחד מהם, הינו מופע מיוחד של כליזמר חובק עולם, אשר מתקיים בשיתוף פעולה עם פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי שיתקיים בירושלים באותה עת.

למעלה מ-50 נגני כליזמר יגיעו מרחבי העולם אל מוזיאון ישראל, למופע שישלב אמנים ויוצרים בני זמננו, עם אמנות הכליזמר היהודי המסורתי. נגני הכליזמר, המגיעים מתרבויות מוזיקליות שונות, יופיעו על במה אחת בגן האמנות של המוזיאון ויחברו בין מגוון סגנונות מוזיקליים לבין הפסקול של הנשמה היהודית. אחד החיבורים המרתקים במופע יהיה של הזמר דוד דאור הנודע בקולו הייחודי (קונטרה-טנור), שיבצע שירים מוכרים בעיבודים מיוחדים לתזמורת כליזמרים.

אמן הקלרינט הבינלאומי חנן בר-סלע, מנהלו האומנותי של המופע מספר לערוץ 7 על המופע, "המופע פותח צוהר אל עולם קסום של צלילים המתנגנים מן העיירה היהודית על כאביה ותקוותיה. המשתתפים יעברו מסע מרתק דרך הסיפורים שמאחורי הניגונים מחצרות חסידים ועד ימינו אנו. האורח המרכזי יהיה הזמר דוד דאור אשר בקולו המרגש והמיוחד יוסיף נפח משמעותי למופע כולו".

הכליזמרים האומנים שיופיעו במופע ביום שני הבא, ילוו את הקהל בין תקופות ויבשות, ויעשו זאת על רקע מוזיקלי הכולל מנגינות בסגנון כליזמרי עכשווי, מסקרנות, מרגשות, עצובות ומבדחות.