הרב לאו

מחלקת הבריתות ברבנות הראשית לישראל ערכה היום (רביעי) כנס מוהלים ארצי לחידוש וריענון ההנחיות לקבלת רישיון מוהל.

בכנס השתתפו הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, נציגי הוועדה לפיקוח על המוהלים של משרד הבריאות והרבנות הראשית בראשות ד"ר אלי שוסהיים, רבנים ומוהלים ותיקים.

מטרת הכנס היתה לרענן את זיכרונם של המוהלים הוותיקים וכן לתת הנחיות מחודשות למוהלים.

בכל חמש שנים, כל מוהל, ללא יוצא מן הכלל, מחויב לחדש את תעודת הרישיון שלו. החידוש מתבצע ע"י הגשת טפסים נדרשים, הגשת תוצאות בדיקות רפואיות וכן חובת הגעה לכנס זה אשר פורט בפניהם נהלים חדשים וישנים.

ברבנות קוראים לציבור להעדיף מוהלים בעלי הכשרה מקצועית מוכחת ולבדוק האם המוהל בעל תעודה הסמכה אשר קיבל מטעם הוועדה לפיקוח על מוהלים.

הרב לאו אמר כי "שיתוף הפעולה הפורה שבין הרבנות הראשית לבין משרד הבריאות בוועדת המוהלים מביא לכך שהמוהלים שמחדשים את הרישיון היום הם המוהלים המקצועיים והטובים ביותר, הן מהצד ההלכתי והן מהצד הרפואי".

במהלך דבריו ציין הרב הראשי, כי "לשמחתנו הנתונים מוכיחים כי מקרי התקלות בבריתות שהתבצעו ע"י מוהלים מוסמכים הינם אפסיים ומגיעים ל 0.0009% מהבריתות. אנו מאחלים שגם בכל התהליכים הרפואיים האחרים יגיעו לאחוז נמוך שכזה".

בסיום דבריו יצא הרב לאו בקריאה להורים, כי בטרם יבחרו מוהל למול את בנם, יוודאו כי הוא מחזיק ברישיון בתוקף, כדי שהברית תתבצע בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

תהליך הסמכת המוהלים

מנכ"ל הרבנות הראשית, עו"ד עודד פלוס, אמר כי "מחלקת הבריתות ברבנות הראשית שמה בראש מעייניה את החשיבות הרפואית והמקצועית לצד החשיבות ההלכתית של מצוות המילה. חידוש וריענון ההנחיות נותן לנו הזדמנות לחזק את הקשר האישי שכבר קיים בין המוהלים לבין הוועדה לפיקוח על המוהלים.

"עצם העובדה שכל חמש שנים המוהלים מחויבים לחדש את רישיונם רק מדגישה את חשיבות הנושא שאל לנו להקל ראש בו. בהצלחה רבה לכל המוהלים בהמשך עבודת קודש זו", הוסיף פלוס.

הרב משה מורסיאנו, מנהל מחלקת בריתות ברבנות הראשית ומרכז הוועדה לפיקוח על המוהלים, הוסיף: "כנס זה מאפשר לנו לפקח בצורה הטובה ביותר על המוהלים ולעזור להם להקפיד על הנהלים וההנחיות החשובות כל כך במצווה גדולה זו. הכשרת המוהלים נעשית על הצד הטוב ביותר וכן גם הפיקוד".