נתניהו
נתניהוצילום: אלכס קולומויסקי

חברי מרכז הליכוד מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי שגם במפלגת השלטון יעשו שימוש בחוק הנורבגי שאושר הלילה (חמישי) בקריאה ראשונה.

המטרה היא להכניס לכנסת את מס' 31 ברשימת הליכוד, שרן השכל, אך לערוץ 7 נודע כי נתניהו מתנגד בשלב זה ליישום החוק במפלגתו.

למקורביו הוא מסביר כי עדיף שחברי הכנסת יהיו גם שרים משום שהדבר יסייע ליציבות הסיעה ולשליטתו בקואליציה.

בנוסף, מסביר ראש הממשלה לאנשיו, ייתכן כי השר אופיר אקוניס ימונה לשגריר בסין והשר דני דנון ימונה לשגריר ישראל באו''ם, כך גם ייכנסו לכנסת שני חברי ליכוד נוספים וגם יתפנו שני תפקידים משמעותיים - יו"ר מרכז המפלגה ויו"ר הליכוד העולמי.

כדי למתן את הלחץ המופעל עליו מצד חברי המרכז, ביקש נתניהו משרת המשפטים איילת שקד להגביל את החוק הנורבגי למפלגות עד 11 מנדטים בשלב הדיונים בחוק בוועדת החוקה של הכנסת.

החוק הנורבגי שאושר הלילה בקריאה ראשונה, יאפשר לשרים ולסגני שרים להתפטר מתפקידם כחברי כנסת כדי להכניס לכנסת את הבאים בתור ברשימות סיעותיהם. הח"כים שייכנסו יכהנו בתפקידם כל עוד השרים וסגני השרים שהתפטרו מכהנים בתפקידם.

חברי סיעת "ישראל ביתנו" הצביעו בעד הצעת החוק. שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) שהציגה את ההצעה אמרה כי ''ההתפטרות תהיה וולנטרית על פי שיקול דעתו של חבר הממשלה. המצב בו חבר כנסת מחזיק בכפל תפקידים פוגע בתפקודה של הרשות המחוקקת, שתפקידה בין השאר לפקח על עבודת הממשלה".