האיחוד האירופי מחליט. היוונים מבצעים
האיחוד האירופי מחליט. היוונים מבצעיםפלאש 90

ד"ר רונן שובל, יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, טוען בראיון לערוץ 7, כי הפרסומים על החלטת האיחוד האירופי לפעול נגד בנקים ישראלים שמעניקים אשראי לאזרחים ביו"ש, מהווים חזרה לאנטישמיות הקלאסית.

"זה לא בגלל יהודה ושומרון, הסיבה האמתית היא שנאת יהודים", קובע שובל. "אותה אדמה שהקיאה אותנו, לא מסתפקת במה שעשתה וממשיכה לרדוף יהודים. אולי הם חושבים שאם הם ישתפו פעולה עם המוסלמים ויקריבו אותנו, המוסלמים יניחו להם. הם כמובן טועים, זה לא יקרה".

לדבריו, קם היום באירופה דור חדש שכבר אין לו נקיפות מצפון מהשואה, "במשך שנים ההתנהגות האנטישמית פעלה בצורה מסוימת בגלל רגשות האשמה מהשואה, ולכן הם הדחיקו את ההתנהגויות האופייניות של 'עשו שונא ליעקב', אבל עכשיו נולד דור שפחות מרגיש אשם, וההתנהגות האנטישמית הקלאסית חוזרת".

"אנחנו רואים איך היום האחוד האירופי מממן בצורה משמעותית ארגונים שקוראים לחרם על ישראל, ארגונים שתוקפים את חיילי צה"ל כמו ארגון בצלם ומחסום ווטש ועוד. יש כאן מאמץ שיטתי למתג אותנו כמדינה פושעת מלחמה שמוקצית מחמת מיאוס", מוסיף שובל.

ד"ר שובל קורא למשרד החוץ להיות יותר אקטיבי, כלשונו. "טוב שמשרד החוץ פונה לאותן מדינות ומבקש מהן להפסיק לממן את מסע הדה לגיטימציה לישראל. אנחנו צריכים להבין שהקפאת בנייה לא תעזור, אם נקריב למולך את הבנייה ביו"ש, כל זה רק מעודד את מסע הלחצים. תראה יצאנו מגוש קטיף וכשבאנו להגן על עצמנו מהטילים והמנהרות שוב האשימו אותנו שאנחנו פושעי מלחמה, מה זה, אם לא אנטישמיות לשמה".