המאמן הלאומי אלי גוטמן. הגרלה קשה מאוד
המאמן הלאומי אלי גוטמן. הגרלה קשה מאודצילום: פלאש 90

אם בישראל עוד קיוו להגרלה חיובית לקראת מונדיאל 2018 שייערך ברוסיה, נראה שהסיכויים שהחלום להשתתף בטורניר הזה יהפוך למציאות – נמוכים למדי.

נבחרת ישראל הוגרלה לשחק במסגרת בית 7 של המוקדמות עם ספרד ואיטליה, ועוד 3 נבחרות חלשות יחסית: ליכטנשטיין, מקדוניה ואלבניה. קמפיין המוקדמות יחל בספטמבר 2016.

הירידה של ישראל לדרג הרביעי, בעקבות הביצועים הפחות טובים של הקבוצות הישראליות והנבחרת, זימנו לישראל מראש הגרלה לא פשוטה, אבל סביר להניח שאוהדי הכדורגל בישראל יזכו לראות שתי נבחרות מהגדולות באירופה כאן אצלנו.

אלי גוטמן, מאמן הנבחרת אמר בתגובה כי ״זאת אולי ההגרלה הקשה ביותר שקיבל הכדורגל הישראלי מאז הצטרפנו לאופ״א. ספרד ואיטליה, אלופות עולם ואירופה, מייצגות את המיטב של הכדורגל העולמי. זה אתגר ענק עבור כל מאמן וכל שחקן. כרגע לא יהיה נכון ובריא לעסוק בזה יותר מדי, כי כבר בעוד פחות מחודש אנחנו חוזרים במלוא העוצמה למשימת יורו 2016. יש לנו הזדמנות אמיתית להגיע למפעל יוקרתי ומי יודע מתי זה יתאפשר שוב. אני אומר את זה ומחדד בכנות, גם על רקע הגרלת מוקדמות המונדיאל - חייבים להתעלות״.

הקפטן, טל בן חיים הוסיף כי ״מדובר בהגרלה קשה מאוד מול נבחרות מובילות באירופה ובעולם. עם זאת, כרגע אנחנו צריכים לעסוק רק באתגר ההעפלה ליורו 2016. אני מקווה שהמשימה הזאת תסתיים בהצלחה ואז נתפנה למשימה הבאה״.

שוער הנבחרת, אופיר מרציאנו אמר כי "אין ספק שמדובר בהגרלה לא פשוטה עם נבחרות עילית כמו ספרד ואיטליה. עם זאת, אין שום כוונה להרים ידיים ונעשה הכל כדי להתמודד על העפלה למונדיאל. צפויה לנו ולאוהדים התמודדות קשה, אבל זאת גם תהיה מן הסתם חוויה גדולה".

עופר עיני, יו״ר ההתאחדות, דווקא מעדיף שלא לאבד תקווה: ״אין בית חלומות ואין בית בלהות. אני רוצה לקוות שנבחרת ישראל והכדורגל שלנו יהיו חלק מיורו 2016 וכמובן גם ממונדיאל 2018. אין טעם לחגוג אחרי הגרלה או לדבר במונחים תבוסתניים".

עיני הוסיף כי "יחד, עם האוהדים והאוהדות הנפלאים של הנבחרת, הצוות המקצועי והשחקנים נעשה הכל כדי להיות ראויים לטורניר הגמר. כמו בכל עת, ההתאחדות תעמיד גם הפעם את התנאים הטובים ביותר עבור הנבחרת למען עמידה ביעד הנכסף. עד אז, יש לנו משימה חשובה במוקדמות יורו 2016 וסיכוי לא רע בכלל להעפיל לטורניר יוקרתי עוד לפני המונדיאל הבא עלינו לטובה״.