בית החולים איכילוב, תל אביב
בית החולים איכילוב, תל אביבפלאש 90

הנער החרדי החולה בלוקמיה שברח בסוף בשבוע מבית החולים רמב"ם בחיפה לאחר שסירב לקבל טיפולים כימותרפיים והוחזר אליו בכפיה, פנה היום (א') לציבור וביקש להצטרף להפגנה נגד בית החולים בבקשה כי ינתן לו "למות בכבוד".

לקראת ההפגנה שתיערך מחר, ביקש הנער בסרטון שהופץ ברשת להפגין נגד בית החולים המבקש להמשיך את הטיפול בניגוד לעמדתו ולרצון הוריו.

"אני מבקש שכל מי שיש לו אפשרות לבוא, שיבוא ויפגין כאן - שלא יתנו לי טיפול כפייתי באזיקים", ביקש הנער. "גם אם אני צריך למות, תנו לי למות בכבוד - זו כל הבקשה שלי".

בסוף השבוע האחרון נמלט הנער החולה בלוקמיה מבית החולים בסרבו לקבל טיפול רפואי. על פי דיווחים שונים, הוריו טענו כי "רב הורה להם שלא להעביר את הנער טיפולים כימותרפיים".

עוד צוטטו ההורים כאומרים, "הבדיקות האחרונות לאחר שהגידול הוסר הראו כי אין צורך בטיפולים הכמותרפיים". אולם המדינה סירבה לקבל את עמדת המשפחה והורתה על אשפוזו בכפיה.

מבית החולים נמסר: "הנער מאושפז על פי צו בית משפט. הוא מסרב טיפול ולכן שוהה בחדרו. אין שום כוונה לטפל בו בכוח. טיפול איכותי במחלתו הוא טיפול ארוך טווח שמחייב שיתוף פעולה והתחייבות לעמוד בפרוטוקול טיפול ארוך וקפדני מצד הנער ומשפחתו. בלי שיתוף פעולה, לא תהיה יעילות לטיפול".