מלחמת יום הכיפורים: כוחות שיריון בצפון
מלחמת יום הכיפורים: כוחות שיריון בצפוןארכיון צה"ל ומערכת הביטחון

לוחם שריון, שלחם בחווה הסינית ובמלחמת לבנון הראשונה, ניסה כל חייו, לדבריו, להדחיק את הזיכרונות הקשים מהקרבות אותם עבר.

אולם, לפני מספר שנים לחץ עליו חבר לנשק לכתוב את זיכרונותיו מהלחימה ביום כיפור, והוא נעתר לו לבסוף.

לדברי פרקליטו, עו"ד יואב אלמגור - בעקבות הכתיבה, הוא לקה בלחצים קשים בחזה, פרצי בכי בלתי נשלטים, סיוטים, קשיי נשימה ומצוקה נפשית קשה. כתוצאה מהתפרצות הטראומה, נפגעו חייו התעסוקתיים, החברתיים והזוגיים – בצורה קשה.

"בתוך דקות ספורות הכל הוצף, שקעתי לחלוטין בכתיבה בפרץ אדיר, מתאר את האירועים לפרטי פרטים", כתב הלוחם לשעבר בתצהיר שהגיש.

"מאז שפתחתי את תיבת הפנדורה, שאותה ניסיתי להדחיק במשך שנים, החלו להדהד באוזניי ובמוחי כל שאירע במלחמה", תיאר הלוחם לשעבר בתצהיר, "קולות הנפץ, הזעקות קורעות הנשמה של הפצועים, השרופים המרוטשים, ריחו החמוץ של הדם, ריח שמיכות הצמר הבוערות, קרעים של בשר אדם, עצמות מנותצות של חיילים אומללים שאותם נאלצנו לדרוס בשרשראות הטנק, הפחד המצמית, תחושת המחנק, הכליאה מאונס בתוך צריח – כל אלה שבים אלי באופן מוחשי ביותר, כאילו לא חלפו 40 שנה".

כתוצאה מהתמוטטותו הנפשית – פנה הלוחם למשרד הביטחון בתביעה להכיר בו כנכה צה"ל – אך תביעתו נדחתה – מהנימוק כי התיישנה, וכי לא צירף תיעוד רפואי המעיד על מחלתו.

בצר לו, פנה האיש לעו"ד יואב אלמגור, אשר הגיש ערעור על החלטת משרד הביטחון, לביהמ"ש השלום בראשון לציון – המשמש כערכאת ערעור על החלטות קצין התגמולים. התביעה נדונה בימים אלה.