יאיר לפיד
יאיר לפידפלאש 90

אם עד היום היה צל של ספק, אז הערב (שני) התברר באופן סופי כי יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה בבחירות הבאות להכנסת.

בשיחה עם תא כתבי הכנסת דחה לפיד את טענות הליכוד על כך שהממשלה הקודמת התפרקה בעקבות "פוטש" שתכנן לפיד עם המפלגות החרדיות, מאחורי גבו של נתניהו. "זו אגדה הזויה שניסינו להפיל את הממשלה הקודמת. נפלה ממשלה ואני לא יודעה למה היא נפלה והיא לא הייתה צריכה ליפול", אמר.

"בכנסת הזאת אין אופציה לממשלה חלופית", טען יו"ר "יש עתיד", "ממשלה לא נופלת על דברים גדולים אלא על דברים קטנים. התקציב יעבור והממשלה תיפול בתחילת 2016", העריך לפיד והכריז: "אני ארוץ לראשות הממשלה".

מהבחירות האחרונות הוא למד כי הנושא המדיני-ביטחוני הוא העיקר ולא הכלכלי-חברתי. "למדנו שהשמאל לא מנהיג. ואף אחד ממנו לא יכול לנצח בבחירות ולהיות ראש ממשלה".

חבר הכנסת לפיד התייחס גם ליחסיו עם שר החינוך נפתלי בנט ומפלגת הבית היהודי. "בנט עדיין ידיד וחבר טוב ומצחיק אותי המון. אני מביע אכזבה שהציונות הדתית כשלה ובחרה להיות מפלגת סקטור במקום להיות גשר בחברה הישראלית.

"לבית היהודי הייתה ברירה בין יהדות לבין התנחלויות והם בחרו בהתנחלויות. זו בגידה במורשת של הרב קוק יותר מאשר בבית היהודי. הם לא רוצים להיות גשר אלא סקטור וזה עצוב", כך לפיד.