גפני וליצמן
גפני וליצמןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ליצמן מנהל מגעים עם האוצר, גפני סולל ערוץ משלו: בכירי משרד האוצר נועדו הערב (שני) עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בניסיון לקבל את הסכמתו לפשרה שהציעו במשרד האוצר בנושא קצבאות הילדים.

במסגרת המגעים סביב גובה הגדלת קצבאות הילדים כפי שהובטח לסיעות החרדיות בהסכמים הקואליציוניים, מציע האוצר לפתוח קרן חיסכון לכל ילד בישראל שתפתח עם הגיעו לגיל 18.

בישיבתם על הנושא, הציג בפניהם ח"כ גפני מספר הסתייגויות בנושא הפשרה של קופת החיסכון לילדים, ואנשי האוצר אמורים לשוב עם תשובות בנושא. 

הצעת האוצר נועדה להחליף את ההתחייבות שניתנה בהסכמים הקואליציוניים להחזיר את הקצבאות לגובהן לפני קיצוצי לפיד.

לדברי גורמים בקואליציה, יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן מולו מתנהלים המגעים לפי שעה, הבטיח להעלות את ההצעה מול רבני המפלגה ולחזור עם תשובה במהלך היממה הקרובה.

בשבועות האחרונים הועברו לליצמן מספר הצעות לקיצוץ משמעותי בהסכמים הקואליציוניים, אולם ליצמן התעקש ודחה אותן על הסף בטענה כי "הסכמים יש לכבד".

בכירי האוצר וראשי הקואליציה קיימו בימים האחרונים ישיבות אינטנסיביות עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני בכל נושא תקציב המדינה שאמור להיות מאושר בחודשים הקרובים לשנים 2015 ו-2016 , כאשר הדיונים יתקיימו בועדת הכספים ולאחר מכן התקציב יובא לאישור מליאת הכנסת. 

בלשכתו של גפני ציינו כי טרם ברור אם יקבל את המתווה החדש שהציגו במשרד האוצר, אם כי מדובר בפשרה סבירה לאור המצב של קיצוץ צפוי במשרדי הממשלה, "מדובר בפשרה שמוצעת ע"י האוצר, ח"כ גפני בוחן את הנושא, הציג מספר הסתייגויות ענייניות. ביממה האחרונה הוא נועד בנושא גם עם חברי סיעתו, ובקרוב יחליט האם לתמוך בפשרה שהוצגה בפניו".