עימותים מיותרים
עימותים מיותריםצילום: אריה מינקוב

ד"ר חגי בן ארצי, גיסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ותושב בית אל, תוקף בחריפות את פינוי הנערים הלילה (שלישי) מבתי דריינוף.

"אני חושב שנעשה כאן מעשה נבלה, יש לנו הערב בבית אל חגיגה גדולה, בין השאר לכבוד ט"ו באב, הזמנו לכאן שני זמרים, שלומי שבת ואודי דוידי, אלפי אנשים צריכים להגיע לכאן לחגוג, וערב לפני, הצבא מבצע פעולה כזאת קשה וברוטלית. לחסום את הכניסות לבית אל זה מעשה נבלה".

בן ארצי שואל האם לא ניתן היה להמתין יממה נוספת. "בעיניי העיתוי הוא מעשה נבלה ומי שנתן את ההוראה לעשות את זה, בין אם זה ראש הממשלה או שר הביטחון הוא פשוט אדם רשע, זו רשעות לשמה".

התחדשו העימותים בבתי דריינוף בבית אל

לדבריו הממשלה לא עשתה דבר בשלוש השנים האחרונות להסדרת בתי דריינוף, וכעת נעשים צעדים משפטיים של הרגע האחרון. "אז מדוע עושים מהלך כזה לפני הדיון הסופי בבג"ץ? המדינה הודיעה שהבתים יאושרו כחוק, הבג"ץ אמור לתת את ההחלטה הסופית, למה לעשות מהלך כזה לפני שיש החלטה?

"למה ליצור עימות עם עשרות צעירים שנפצעים וליצור הרגשה קשה גם ביישוב, עוד טרם ניתנה ההחלטה?", תוקף בן ארצי.

הוא מדגיש כי גם אם מדובר בשיקולים מבצעיים היה רצוי לחכות להחלטה של בג"ץ. "אנחנו מקווים שהצבא לא יגלה רשעות ויאפשר לאלפי אנשים להגיע להופעה. מה היה קורה אם היו מחכים עוד כמה ימים? אפשר לחשוב שהם להוטים ככה להרוס אלפי בתים בכפרים ערבים בתוך הקו הירוק שנבנו שלא כחוק.

"אני קורא לשרי הבית היהודי להתייצב בפני ראש הממשלה ושר הביטחון ולהגיד שלא תהיה נבלה כזאת בישראל".

בן ארצי קורא לגיסו, ראש הממשלה נתניהו, להורות על פינוי הכוחות לאלתר, "גם אם שר הביטחון פעל שלא על דעת ראש הממשלה, שראש הממשלה יזמן אותו ויסיר מיד את כל הכוחות, כי הוא ראש הממשלה.

"ראש הממשלה צריך להגיד - 'התחייבתי שלא יהיה צעד לפני החלטת בג"ץ ושיאפשרו לתושבי בית אל לחגוג בשמחה'. מה שמשגע אותי וכואב לי זה שזה הגיס שלי שהרשעות הזאת הוא אחראי עליה גם אם הוא לא ידע באופן אישי".

בנט בבית אל