יהונתן פולארד
יהונתן פולארדיהודה גליק

בשורות טובות. יהונתן פולארד ישוחרר מהכלא האמריקני בעוד כארבעה חודשים, בגיל 61.

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) בישרה הערב (שלישי) כי בהתאם להחלטת ועדת השחרורים בארצות הברית, פולארד ישוחרר מהכלא ביום שישי, ח' בכסלו תשע"ו, ה-20 בנובמבר 2015.

בחודש נובמבר יסתיימו שלושים שנות המאסר שנגזרו על פולארד, לאחר שהורשע בריגול למען ישראל. פולארד אמור היה להשתחרר ב-21 בנובמבר, אך השחרור הוקדם ביממה כדי שיתבצע ביום שישי טרם כניסת השבת.

עורכי דינו של פולארד אמרו כי הוא יאלץ להישאר בתחומי ארצות הברית בחמש השנים הקרובות, בהתאם לתנאי השחרור המוקדם, אך לנשיא ארצות הברית ברק אובמה יש סמכות להתיר לו לעלות לישראל קודם לכן.

"יהונתן מבקש להודות לאלפים בארצות הברית, בישראל וברחבי העולם", מסרו פרקליטיו, "הוא מודה לאנשים הרבים שסיפקו את שורשי התמיכה בשחרורו "בעצרות, בשליחת מכתבים, בשיחות טלפון לנבחרי ציבור ובתפילות לשלומו".

"יהונתן מבקש להביע את הערכתו לכל פעולה שבוצעה עבורו, גדולה וקטנה", נמסר. עורכי דינו של פולארד הוסיפו כי הם מצפים לראותו מחוץ לחומות הכלא תוך פחות מארבעה חודשים. באשר למשפחתו של פולארד, עורכי דינו אמרו כי "יהונתן מצפה לפגוש שוב את אשתו האהובה, אסתר".

"אני לא יודעת על התנאים, רק שמעתי על כך", אמרה לחדשות 2 אשתו לשעבר, אן פולארד. "אני לא יודעת מה יהיו תנאי השחרור. אני רק מתפללת שהם יעלו אותו על המטוס. מקווה שהידיעה הזו נכונה, לא שמעתי את זה מגורמים רשמיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם אסתר פולארד. "אחרי עשרות שנים של מאמצים סוף סוף יהונתן פולארד ישתחרר מהכלא", אמר לה. "לאורך תקופת מאסרו הקפדתי להעלות את נושא שחרורו בפגישותיי ושיחותיי עם ראשי הממשל האמריקני, ואנו מחכים לראות את יהונתן פולארד יוצא מהכלא".

נזכיר כי ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח בשבוע שעבר כי ישנה כוונה אמריקנית לשחרר את פולארד בשבועות או בחודשים הקרובים. בממשלה אובמה מיהרו להבהיר כי אין קשר בין שחרורו הצפוי להסכם עם איראן, ולא מדובר במחווה לישראל.

פולארד נשפט ב-1985 למאסר עולם על ריגול חמור למען ישראל במסגרתו העביר לנציגי הלשכה לקשרי מדע (לק"מ) בשגרירות בוושינגטון אלפי מסמכים בסיווג סודי ביותר.  פולארד הגיש בקשה לשחרור לפני כשנה וזו נדחתה ע"י ועדת השחרורים.

רפי איתן מתייחס למעצרו של פולארד