ניסן סלומינסקי
ניסן סלומינסקיפלאש 90

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), התייחס בראיון לערוץ 7 למדיניות ההרס של הליכוד ביהודה ושומרון והקפאת התכנון שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בעקבות ההרס של בתי דריינוף אתמול אמר סלומינסקי כי "אנחנו משתדלים לעשות שינוי יסודי מלמעלה עד למטה, זה לא קל עם שמונה מנדטים, אבל אני שואל את כל ראשי המועצות וחלק גדול מהציבור שתמך בבוגי יעלון, האם לא ידעתם מראש?

"חשבון הנפש צריך להיות לכל הכיוונים, אבל כאן לא היתה הפתעה, זה לא כמו אריק שרון שבבת אחת שינה את עורו, כאן אתה רואה שלטון ליכוד של שנים, והקפאה אחרי הקפאה גם בבניה וגם עכשיו בתכנון. אנחנו נעשה את מה שצריך אבל אי אפשר כל הזמן לעשות את אותו דבר פעם אחר פעם, אני לא מאשים אף אחד, אני אוהב את כולם, אבל זו המציאות".

ח"כ סלומינסקי מזכיר כי גם ביישוב עפרה צפוי להתבצע הרס לצד יישובים נוספים, ועל כן יש ליישם בהקדם את דו"ח אדמונד לוי. "הקימו ועדה בראשות השופט אדמונד לוי, יש המלצות, אבל עדיין ממשיכים לעבוד לפי החוות דעת של אנשי מרצ, לעבוד לפי דו"ח המאחזים של טליה ששון.

''רצינו להכניס את העניין הזה להסכם הקואליציוני אבל זה לא הצליח", סיפר. ''אם ראש הממשלה היה רוצה, זה היה קורה".

סלומינסקי מתח ביקורת על החלטת בג"ץ להרוס את בתי דריינוף בבית אל. "ירושלים חרבה כי עמדו על מידת הדין, צריכים ללכת לפעמים לפנים משורת הדין. היו כאן כבר היתרי בנייה והשופטים ראו שהמדינה רצתה לפתור את זה, אבל ההחלטה היא להרוס".

ראש המועצה שי אלון על ההרס
ההרס בבית אל, אתמול