מרכוס. היום
מרכוס. היוםצילום: אלירן אהרון

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (חמישי) את הערר שהגישה המשטרה בדרישה להרחיק מהר הבית את אביה

מוריס מתנועת ''חוזרים להר'', למשך 90 יום.

כזכור, בעת שעלתה להר הבית עם פעילות נוספות, הקיפו אותן נשים מוסלמיות, קיללו אותן וקראו "אללה אכבר". מוריס סיננה לעבר הנשים המוסלמיות "מוחמד חזיר" ונעצרה יום למחרת, שעות לפני כניסת השבת.

המשטרה ערערה על החלטת בית משפט השלום להרחיק את מוריס לשבוע וטענה כי נוכחותה בעיר העתיקה תוביל למהומות וכי היא עשויה לחזור על המילים ''מוחמד חזיר''.

פרקליטה, עו"ד איתמר בן גביר, טען בדיון כי המשטרה מנסה להטעות את בית המשפט והסתירה את הגורם למהומה - המוסלמיות שביקשו לדבריו לתקוף את מוריס וחברותיה.

שופט בית המשפט המחוזי משה סובל דחה את ערר המשטרה. "חומר הראיות מלמד כי לא המשיבה היא זו שיזמה את האירוע כך שאין אינדיקציה לכך שבכוונתה לבצע עבירה דומה''. השופט הדגיש כי ''יש לנקוט בזהירות רבה טרם מרחיקים אדם בתנאים מגבילים".

מוריס עצמה הגיבה להחלטה ואמרה כי היא ''מצפה לקבל עדכון מהמשטרה מה נעשה עם אותן נשים פורעות חוק שהקיפו אותי וניסו לתקוף אותי, לא שמעתי כי הן נעצרו, נחקרו או הורחקו מהעיר העתיקה".

עו"ד בן גביר מסר, "טוב תעשה המשטרה אם תשקיע את האנרגיות שלה בטיפול בפורעי החוק מהתנועה האסלאמית בהר הבית במקום להגיש ערעורים מיותרים לבית המשפט המחוזי".