לעסוק במהות. מוטי יוגב
לעסוק במהות. מוטי יוגבצילום: פלאש 90

בשיחה עם ערוץ 7 מבהיר חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) כי אין בכוונתו להפסיק להשמיע ביקורת נחרצת על בית המשפט העליון והתנהלות שופטיו.

"אני מכיר פרופסור שהרצה על דחפורים שצריכים לעלות על עופרה, ושופט בדימוס, מישאל חשין, שרצה לגדוע ידיים, ויו"ר האופוזיציה הרצוג שאמר שצריך להעלות D9 על הממשלה הזו", אמר יוגב.

הוא מודה כי טעה שלא הדגיש שמדובר במטאפורה שקרא להרים על בג"צ כף של טרקטור D9''. לדבריו צריך לעסוק במהות. "כשאני שומע הבוקר את הנשיא לשעבר אהרון ברק אומר שהוא מרחם עלי תוך שהוא טוען טענות שקר על כך שמדובר בקרקע פרטית שנגזלה מערבי, אז אני מכבד אותו ומשתדל לא לרחם עליו, אבל הדברים לא נכונים.

"אם זו הייתה קרקע פרטית שנגזלה מערבי, המנהל האזרחי לא היה מאשר את זה. אין פה שום אדם פרטי, מקסימום מוכתר כפר שנתן הצהרה", התייחס יוגב לסוגיית בתי דריינוף.

ח"כ יוגב טוען כי בית המשפט העליון היה צריך להעביר את טענות העותרים לבירור בבית המשפט המחוזי, "בית משפט העליון לא יורד לשטח, לא שומע פרטים ולכן לא הוא צריך לדון בבעיות כאלה. העליון היה צריך לשלוח את העותרים למחוזי כדי לבחון את הטענות".

יוגב: להרים על בג"צ כף של טרקטור D9

יוגב לא חוזר בו מדבריו הקשים. ''גם היום אני טוען שפסק הדין מאתמול הוא שרלטנות ודיקטטורה שיפוטית. ונכון שהרשות המחוקקת והנבחרת תיראה איך מאזנים את הרשות השופטת".

באשר לגינוי שהשמיע שרת המשפטים איילת שקד כלפי דבריו אומר יוגב כי "אני מכבד את שרת המשפטית, לא מבקר את דבריה אלא מחזק את דבריה, היא לא יכולה לומר אחרת כשרת המשפטים, אבל צריכים לחפש איזונים שיביאו לתיקון המציאות.

"הוועדה לבחירת שופטים בהחלט יכולה לתקן את העוול וליצור איזון", הוא מציין. ''היה כאן ניסיון לעלות על הכתפיים שלי, לגזור עלי קופונים, אבל יש לי גב רחב. ואני אומר די, תתייחסו לדברים האמיתיים ואל תנסו להסיט את הדיון מהאמת. אני קורא לכולם לטעון טענות ענייניות ולא לצאת בהצהרות".