ציפי חוטובלי בבתי דריינוף

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, נשאה הערב (חמישי) דברים בטקס הנחת אבן פינה בבתי דריינוף שבישוב בית אל בבנימין.

"אנחנו מניחים היום אבן פינה לבניית 300 יחידות דיור ומעבירים בשם הממשלה את המסר - שחובתנו לבנות ולהמשיך לפתח את מפעל ההתיישבות", הדגישה סגנית השר.

"חשוב לזכור שבג"ץ אינו האויב וגם ממשלת ישראל אינה האויב. האויב הוא כל מי שמבקש לעקור בכוח התיישבות, בג"ץ אלון מורה שאחריו אמר בגין יהיו לנו עוד הרבה אלוני מורה הרחיב את ההתיישבות וסלל את הדרך להתיישבות באדמות המדינה".

"עלינו להמשיך לבנות בדרך הזו", הוסיפה חוטובלי, "חצי מיליון יהודים הם מציאות שאף גורם בעולם לא יוכל לפנות או לעקור, עלינו להמשיך לבנות מתוך כיבוד שלטון החוק בישראל".

הנחת אבן פינה בבית אל

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ (הבית היהודי) נשא גם הוא דברים, "ממקרה דריינוף למדנו שכשרוצים אפשר", אמר "יש אמת ויש שקר , יש טוב ויש רע, יש צודק ויש לא צודק, בסוף האמת תנצח. לפעמים לשקר יש רגעים שנראה כאילו הוא מנצח כמו מה שקרה כאן בבית אל, אבל זה זמני וחולף. אנחנו משוכנעים שהרוח הגדולה והאמת הגדולה של ההתיישבות תנצח.

לפני שבועיים אמרו לנו שאין סיכוי שראש הממשלה יתן אישורי בנייה. והנה ממקרה הזה למדנו שכשבאמת רוצים אפשר, כשנדע לדרוש-לא אובמה, לא איראן, לא הקונגרס יהוו פקטור, כשבאמת רוצים, אפשר".

כוחות הביטחון סיימו אמש להרוס את בתי דריינוף ביישוב בית אל בעקבות פסיקת בג"ץ ולפיה לא ניתן יהיה להכשיר את המבנים.

במועצת יש"ע ובמועצה המקומית בית אל החליטו לקיים טקס הנחת אבן פינה לבנייה מחודשת של בתי דריינוף. "למרות ההרס נמשיך להתפתח, לא יוכלו לעצור את המנגינה", אמרו ביישוב.