זהבי. ירה גם הערב
זהבי. ירה גם הערבדף הפייסבוק הרשמי של מכבי ת"א

עולם כמנהגו נוהג, כך אפשר לסכם את החזרה של הכדורגל הישראלי מפגרת הקיץ.

לאחר מבוכות, השפלות והדחות מרגיזות ליריבות לא טובות בהרבה מהנציגות הישראליות שלנו במפעלים האירופיים, הכדורגל הישראלי חזר הערב (מוצאי שבת). אמנם זו עדיין לא פתיחת ליגת העל שבכדורגל, ובסך הכול  מדובר במפעל השלישי בחשיבותו בארצנו הקטנה, אך זהו זמן טוב עבור קבוצות רבות ואוהדים רבים לבחון איך החופשה השפיעה על כל אחת מהקבוצות האהובות.

שלושה משחקים התקיימו הערב במסגרת המחזור הראשון בגביע הטוטו שבכדורגל, כאשר שאר המשחקים יתקיימו גם מחר, בשני ובשלישי.

המשחקים הראשונים במחזור הראשון היו לא אחרים מאשר שלושה דרבים. בת"א, בחיפה ובשרון.

הערב התחיל עם משחק הדרבי של השרון בסיומו שתי הקבוצות, הפועל רעננה ומכבי נתניה, יצאו עם תוצאת תיקו 0:0. המשחק היה משעמם במיוחד, אך לאור זאת שמכבי נתניה כמעט שהתפרקה לקראת סיומה של העונה וגם לקראת זו היא עדיין בסימן שאלה גדול, אפשר להבין את היכולת החלשה. בזמן האמת היא עוד עשויה להפתיע.

הערב התחמם לקראת משחק הדרבי התל אביבי המסקרן, עם דרבי אחר, חיפאי. מכבי חיפה המתחדשת זו השנה הרביעית ברציפות, והפעם עם חיזוק רציני על הקווים בדמותו של רוני לוי ששב לאמן את הירוקים לאחר שנים ארוכות, פגשה את הפועל חיפה שביצעה חיזוקים מדוייקים.

מכבי חיפה רצתה להמשיך ולשמור על רצף הניצחונות על היריבה מהצד השני של הכביש באצטדיון החדש סמי עופר, וגם הצליחה לעשות זאת למרות שהייתה בפיגור. אחרי שהחטיא בעיטת עונשין מ-11 מטרים בדקה ה-18, תומר סוויסה שהגיע מבית"ר ירושלים להפועל חיפה, כבש ממש עם פתיחת המחצית השניה לאחר בישול של אקס בית"ר אחר, חנן ממן.

הירוקים לא הרימו ידיים ודווקא אז החלו לתקוף את שערם של הפועל האדומה. בדקה ה-67 הם גם הצליחו להשוות כשאלון תורג'מן נגח אחרי הרמה טובה של ריאן לשערה של הפועל. לא עברו ארבע דקות והמהפך שהיה באוויר הגיע.

טעות קשה של שוערה הצ'כי של האדומים, קובאר, הביאה לשער ניצחון מתוק לירוקים מהכרמל ולניצחון ראשון בעונת המשחקים 2015/16, לאחר שאייל משומר כבש שער מדהים ממרחק של 30 מטרים.

האם זהו הניצחון הראשון בדרך לחזרה למעלה של חיפה הירוקה? כשרוני לוי שם, זה לא מופרך כלל.

הדובדבן שבקצפת הגיע עם הדרבי התל אביבי. בעוד קבוצה אחת התחזקה בלא פחות מ-15 שחקנים חדשים, השניה עשתה שינויים מעטים מאוד. האחת סיימה את העונה שעברה בתחתית הטבלה, השניה סיימה אותו עם זכיה חלומית בכל התארים. ועדיין, היריבות בין הקבוצות ובין הקהלים היא שתורמת בכל משחק מחדש להיות חם ומלא אמוציות.

מכבי, שעומדת על סף הדחה ממוקדמות ליגת האלופות ולקראת ניפוץ החלומות האירופיים שלה, חזרה לגודלה האמיתי הערב כשכבר מהפתיחה הראתה עליונות על פני יריבתה האדומה הפועל. ערן זהבי שוב פתח על הספסל הצהוב, ולמרות התחזקותה של הפועל עם צוות אימון ספרדי ונוצץ ו-15 שחקנים חדשים, עדיין לא הצליחה להשתוות ליריבה הצהובה.

המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים, כשהצהובים היו קרובים לכך יותר מאלה האדומים. המחצית השניה הייתה כבר אופרה אחרת. 

האדומים עלו ראשונים ליתרון לא מפתיע במיוחד, לנוכח ההגנה החלשה והמבולבלת של הצהובים. ערבוביה בתוך רחבת הצהובים בדקה ה-49 הביאה לשער של הפועל מרגליו של איעד אבו עביד, וכמעט שחבריו לקבוצה כבשו גם את השני כעבור עשר דקות.

מאמן הצהובים החדש, יוקאנוביץ' הבין לאן נושבות הרוחות והכניס למשחק את שחקני ההרכב הראשונים שלו - ערן זהבי, נוסא אייגבור, עמרי בן הרוש וטל בן חיים החלוץ. 

המחליפים בצהוב עשו את העבודה בצורה הטובה ביותר וגמלו למאמן הסרבי כבר מרגע כניסתם למשחק. בתוך 13 דקות של משחק, המחליפים הפכו את התוצאה והחזירו את הפועל למקומה הטבעי. 

בישול של ערן זהבי לנוסא איגבור בדקה ה-67 השווה את התוצאה, כעבור שלוש דקות בלבד, הקשר המופלא שגדול על הליגה הישראלית אך לא זו האירופית כנראה, עשה את המהפך עם שער שני לזכות הצהובים, וכעבור עשר דקות נוספות טל בן חיים החלוץ כבר שער אדיר אל רשת האדומים.

בסיום, מכבי שוב מנצחת את הפועל בדרבי ומראה עליונות על פני הליגה הישראלית. זה שוב ייגמר עם תואר?