שריפה במושב אבן ספיר

40 צוותי כיבוי פועלים בשעות האחרונות (ראשון) בניסיון להשתלט על שריפת חורש טבעי יער וצמחייה שפרצה סמוך לישוב אבן ספיר שבהרי ירושלים.

ממכבי האש נמסר כי שמונה מטוסי כיבוי עם חומר מעכב בעירה הוזנקו לסייע לכוחות הקרקע.

לאחר שהתברר כי האש מאיימת על חלק מבתי הישוב אבן ספיר הוחלט לפנות את הישוב במטרה להגן על חיי התושבים. בשריפה עלו באש שלושה בתים במושב, מחסנים ולולים. 

שני צוותי כיבוי אש ורכב חפ"ק ממחוז יו"ש וכבאים ממחוז בית שמש הוזנקו לסייע לכוחות שפועלים בשריפה. 

בעקבות השריפה, סגרה המשטרה את הכניסה למושב אבן ספיר וצירי תנועה באזור. 

צומת כרם לכיוון בית החולים הדסה עין כרם נסגר לתנועה. הכביש בין צומת כרם לנס הרים סגור בשני הכיוונים. בנוסף, כניסה אחורית לבית החולים סגורה. 

כביש 1 לכיוון מזרח מלטרון לירושלים שנסגר לתנועה, נפתח זמן קצר לאחר מכן לתנועת כל כלי הרכב. 

ישראל חודדה, תושב המושב שפונה, מספר בראיון לערוץ 7 כי השריפה הגיעה עד הגדר של ביתו. "הוצאתי את כל מה שיכולתי מהבית ורצתי לגן הילדים בישוב כדי לעזור בפינוי הילדים". 

חודדה חושש כי ביתו יינזק מהאש. "העצים בני 60 שנה מסביב לבית נשרפו כמו נייר. אני חוגג לבן שלי בר מצווה ביום שלישי ומקווה שיישאר לי בית".

דובר כבאות אש ירושלים, אודי גל, אמר לערוץ 7 כי השריפה היא סביב כל המושב. "בשעה 12:30 קיבלנו דיווח על השריפה וכעת עשרות צוותי כיבוי אש פועלים במקום".

לדבריו, יש סכנה לישובים סמוכים ואין שליטה על האש. "פתחנו בחקירה במקביל לכיבוי השריפה ואנחנו בודקים את כל הכיוונים", הוסיף גל.

במהלך פעולות הכיבוי נפגעו שלושה לוחמי אש מהעשן והאש. צוותי מד"א העניקו להם טיפול ראשוני ופינו לבית חולים את אחד הכבאים שנפגע באורח קל משאיפת עשן. 

בעקבות שריפת מבנים בעלי גגות אסבסט המשרד להגנת הסביבה מזהיר מפני זיהום אוויר חמור בירושלים. תושבי אבן ספיר, אורה, עמינדב, צור הדסה ותושבי השכונות הדרום מערביות בעיר: קריית מנחם, קריית יובל, עיר גנים, בית הכרם, עין כרם, ומבקרי בית החולים "הדסה עין כרם" מתבקשים להסתגר בבתים ולסגור את פתחי האוורור. ניתן להפעיל מזגנים מפוצלים בלבד.

מזג האוויר החם גרם בימים האחרונים לעלייה בשכיחותן של שריפות ענק באזורים שונים בארץ. בין היתר פעלו צוותי הכיבוי באזור השומרון, גוש עציון והרי ירושלים.

השריפה בהרי ירושלים