שירן כהן

שירן כהן מזרחי, אחותו של דור שנעדר בגיאורגיה מאז יום רביעי, מספרת לערוץ 7 על המאמצים לאיתור דור.

בראיון היא מספרת "דור יצא לגאורגיה ביום ראשון. הוא קבע שם לטייל עם חבר טוב שלו. הם התחילו טרק באזור ג'בי, טרק  שהיה אמור להימשך כחמישה ימים, באמצע הדרך הם הגיעו לנקודה שבה הם החליטו שכל אחד ממשיך מצד אחר והם קבעו להיפגש במורד ההר".

"החבר שלו, יונתן הגיע למקום המפגש, ודור לא הגיע הוא חיכה לו שעה שעתיים בשטח וכשהוא ראה שהוא עדיין מתעכב, הוא החליט להזעיק עזרה. ביום רביעי בערב נוצר קשר עם הקונסוליה ונעשו מאמצים לחפש אותו, מאמצים מקומיים של שוטרים, אבל החיפושים המקצועיים ממש התחילו היום כשחברת הביטוח וצוות חילוץ מקצועי בשיתוף עם הגיאורגים התחילו לסרוק את השטח", היא מספרת.

גם אחיה ובעלה של של שירן הגיעו לשטח ומסייעים בחיפושים, "יש להם גם מסוק מאחר ולצערי השטח כל כך גדול, רחב וסבוך שהכוחות לא מצליחים להשתלט עליו. אנחנו עובדים בשיתוף עם צוות חילוץ מגילות אנשים נפלאים שישבו אצלנו אתמול בבית וכרגע יוצאים לגיאורגיה, זו יוזמה פרטית ללא סיוע ממשלתי כזה או אחר. אנחנו מקווים לטוב". 

כהן מזרחי מדברת בכאב על התחושה שאין מספיק סיוע ממשלתי בחיפושים, "אני יוצאת בקריאה לכל מי שיכול לסייע לנו, ואני מדברת בעיקר על משרד החוץ שאני מרגישה שאין מספיק שיתוף פעולה. ככל שהזמן עובר החשש לחייו גובר ואנחנו אובדי עצות, אנחנו לא יודעים מה לעשות. הדבר שכואב לי הוא שישראל מוכרת בעולם כמדינה שמצטיינת בהוצאת צוותי חיפוש לכל מקום מוכה אסון במקום שרק אפשר, אבל כשזה נוגע לאזרח ישראלי, קצין משוחרר מלח הארץ אין שום שיתוף פעולה עם משרד החוץ".

האחות יוצאת בקריאה נרגשת לסגנית השר חוטובלי, "אני פונה אלייך אישית סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, בבקשה ממך אנא תעשי כל מה שאת יכולה כדי לחלץ את אחי ולהחזיר אותו בריא ושלם הביתה. אין לנו שום קצה חוט מבחינתנו זו תעלומה אנחנו לא יודעים איפה תעזרו לנו". 

דור כהן
דור כהןבאדיבות המשפחה