המשנה ליועמ"ש. עו"ד זילבר
המשנה ליועמ"ש. עו"ד זילברצילום: יוסי זמיר. פלאש 90

מבקר המדינה הפרופ' יוסף שפירא חשף בסוף השבוע האחרון כי הפרקליטות אימצה את המלצתו לפיה שרי ממשלה וסגני השרים לא יטוסו לחו"ל במימון שאינו מימון ממשלתי.

עד עתה נהג היועץ המשפטי ווינשטיין לאפשר לשרי ממשלה לטוס במימון גופים זרים, טייקונים או ארגונים כאלה ואחרים ובתנאי שקיבלו לכך היתר מראש.

לאור המלצותיו של מבקר המדינה במסגרת דו"ח 'ביביטורס', שינה היועץ המשפטי לממשלה את החלטתו והורה לאסור זאת, בשל הרצון לשמור על טוהר מידות ולמנוע שחיתות.

ואכן, במהלך סוף השבוע שיגרה המשנה ליועץ המשפטי, דינה זילבר, למזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, מסמך המבהיר את ההנחיה החדשה למעט אם מדובר בממשלה זרה המזמינה ומממנת את האירוח.

"מוטב היה שהממשלה לא הייתה נסמכת על גורמים זרים שיישאו בעלויות נסיעות חבריה וסגניהם לחו"ל לצורך ובמסגרת תפקידם", נכתב בין היתר במכתב, "ראוי שנסיעות, שהינן חלק בלתי נפרד ממילוי תפקידו של נושא המשרה, תבוצענה במימון ממשלתי וזאת כדי למנוע חשש להימצאות השרים וסגניהם בניגוד עניינים ולהבטיח מראית פנים ראויה של התנהלות הממשלה וכן לשמור ולחזק את אמון הציבור בה".

עוד נאמר במסמך כי "ראוי שהממשלה תיטול על עצמה את האחריות למימון כלל נסיעותיה לחו"ל ותקבע כי מעתה ואילך, נסיעות שרים וסגניהם במסגרת תפקידם תבוצענה בהתבסס על מימון ממשלתי בלבד".