גרוסמן

מחדרי החקירות שוחחה הרבנית יוכבד גרוסמן עם יומן ערוץ 7 ותיארה את מעצרה האלים אתמול, מעצר שקדמו לו חקירות שהחלו כבר בלילה שבין חמישי לשישי לאחר התפרצות שוטרים לבושי אזרחי לביתה שבמאה שערים.

השיחה שבהמשכה נקטעה על ידי אחר מחוקריה של הרבנית, החלה בתיאור ליל חמישי, הלילה בו שבה עם בנה מאירוע משפחתי לביתם. בעלה הלך אז להתפלל בשטיבל ובתוך דקות ספורות מהרגע בו נכנסה לבית "התפרצו הביתה שישה או שבעה לבושי אזרחי".

המתפרצים היו ללא צוו מעצר כלשהו ולכן גם לרבנית גרוסמן עצמה קשה להגדיר את האירוע כמעצר. הם שאלו היכן נמצא בעלה והיא השיבה שהוא מתפלל בשטיבלך. אם כך, אמרו לה השוטרים 'בואי איתנו'. הרבנית סירבה וטענה שאם רצו את בעלה איזו סיבה יש שהיא תתלווה אליהם. לאחר שהתעקשו ביקשה זמן להתארגן. "הם אמרו שיש לי שתי דקות להתלבש. אם לא תצאי מפה, את תצאי עם אלונקה או עם הליקופטר...".

לאחר מכן הגיע למקום מפקד בשם בן קיקי, מספרת הרבנית גרוסמן, והוא שהרגיע את הרוחות "אבל לאחר מכן הם איימו עלי. אמרתי שיצאו קודם מהבית. הבן שלי בא לצלם את מה שהם עושים. הם דחפו אותו, העיפו לו את הטלפון מהיד ואמרו לו שאם הוא לא יהיה בשקט הם יכו אותו במכשיר הקשר שהיה להם ביד. הוא נבהל".

"אחרי שיצאתי החוצה אל חדר המדרגות התאספו הרבה אנשים והמפקד בן קיקי אמר שבאתי מרצון. אמרתי להם שאני לא באה מרצוני ואני לא יודעת למה לוקחים אותי, לא יודעת שום דבר. הם גררו אותי על הרצפה, הרגשתי שהידיים נתלשות לי. אני לא יודעת כמה אנשים סחבו אותי. אלה היו גברים שמשכו אותי בביזיון נוראי בצורה ברוטאלית ואני לא רוצה לציין דברים של חוסר צניעות, בכיתי.

''אף פעם בחיים שלי לא הרגשתי ביזיון כזה. אנשים צעקו אליהם שיעזבו אותי. הם סחבו אותי כמו שק וזרקו אותי לתוך הרכב שלהם בביזיון נוראי, קיללו אותי וביזו אותי. שם ישבה שוטרת שהושיבו אותי לידה. דחפו אותי וקיללו אותי בביזיונות נוראים שאני לא יכולה לתאר".

ממשיכה הרבנית גרוסמן ומספרת: "כשהגעתי למגרש הרוסים הכניסו אותי לשם ושאלתי על מה אני פה, ואז נכנס אחד השוטרים שהיה לבוש אזרחי ואמר 'צריך לשרוף את כל החרדים', אמרתי לו שיבוא וישרוף אותי ראשונה".

לאחר שלא שיתפה פעולה עם חוקריה שוחררה הרבנית גרוסמן בשעה ארבע לפנות בוקר. "יצאתי לבד בביזיון נוראי עם כאבי תופת ביד כשכל הגוף שלי כאב לי עם חבלות כחולות. הגעתי הביתה שם הילדים חיכו לי בטראומה גדולה. אחר כך הבנתי שהסיבה הייתה מצעד התועבה". ביום שישי פנתה הרבנית גרוסמן לבדיקה רפואית והתברר כי המרפק שלה נשבר וידה נסדקה בכמה מקומות במהלך המעצר נחבשה.

בהמשך הדברים היא מספרת על רופאה ערבייה שטיפלה בה ונדהמה לשמוע על התנהגותם של השוטרים כלפיה כאישה. את הדלקת נרות שבת קיימה עבורה בתה ואת השבת כולה עברה כשכאבים עזים מלווים אותה.

במוצאי שבת נערכה הרבנית גרוסמן לקיים כמנהגה מדי שבת את סעודת מלווה מלכה בקבר דוד המלך, אך אז הגיעה ההתפרצות השנייה של שוטרים לביתה: "שוב נכנסו אלי הביתה בלי צו ובלי שום דבר, 'את באה איתנו'. אמרתי שאני לא באה איתם. אני אמורה להגיע רק ביום ראשון בשעה עשר. הפעם הם הגיעו עם מג"בניקיות אחרי הפאשלה של יום חמישי. אבל תוך כדי אחד דחף אותי.

''אמרתי לו שלא ייגע בי, שאסור לו לגעת בי, אבל כשאף אחד לא ראה הוא המשיך לדחוף אותי. הילדים צילמו את הכול. הם דחפו אותי במדרגות החוצה. אמרתי להם שהיד שלי עם גבס אבל הם גלגלו אותי במדרגות. היד נדפקה לי, כל הגב והראש נדפקו לי. אני לא יכולה לתאר. זה נשמע הזוי אבל זו אמת לאמיתה. אני המומה שכך יכולה משטרת ישראל לנהוג. אני מתכוונת להגיד להם את כול בחדרי החקירות".

ממשיכה הרבנית גרוסמן ואומרת כי את עצמה היא רואה כקורבן ציבור. "הם עשו פאשלה. נתנו לבן אדם לרצוח שם, למרות שידעו, ואני צריכה להיות קורבן?".

"אין לנו קשר לחדשות. לא ידעתי מה קרה. בבית החולים זו פעם ראשונה שראיתי את דמותו של איש הזה שעשה את המעשה הזה. אני לא מכירה אותו. פעם אחת הוא התקשר לבעלי, מנהל המרכז ליהדות, מהכלא כדי להוציא חוברת לזיכוי הרבים. זה הקשר היחיד".

"אני בוודאי מגנה את המצעד הזה, אבל מכאן ועד לשבור לי את העצמות ולקחת אותי לחקירה. אני מדברת כעת עם כאב ראש נוראי. אני מבקשת מכל הציבור שיתפללו עלי שלא ימשיכו להתעלל בי. אני מאמינה באמונה שלמה שהקב"ה רואה הכול והוא ישמור עלינו והאמת תצא לאור. מדינה זה הפקרות? שוטר יכול להכות אישה רק כי יש לו מדים? זו שערורייה. איפה כבוד האישה? על כל דבר אומרים הדרת נשים ומדברים על כבוד האישה, אבל הכול צביעות".

הרבנית גרוסמן מציינת בדבריה את התגייסותו המיידית של עורך הדין איתמר בן גביר שהגיע במוצאי שבת אליה לבית החולים והדריך אותה באופן בו תגיב לשאלות חוקריה.

שיחתה של הרבנית עם ערוץ 7 נקטעה על ידי חוקר שבירר עם מי היא משוחחת וכששמע שמדובר בכלי תקשורת הורה לה לנתק את השיחה.