ישראל לא מחויבת. נתניהו
ישראל לא מחויבת. נתניהוצילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (ראשון) לדיון בעקבות הרצח בכפר דומא והורה לגורמי הביטחון לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להביא את האחראים לדין ולמנוע פעולות דומות. 

השרים אישרו את המלצת הגורמים המקצועיים לנקוט בכל הצעדים הנדרשים ולהפעיל את כל הכלים העומדים לרשותם לצורך זה, לרבות שימוש במעצרים מנהליים במקרים המתאימים, באישור היועץ המשפטי לממשלה. 

עוד הוחלט לקדם בכנסת את הצעת חוק המאבק בטרור, שיחול גם על מחוללי טרור מסוג זה ולהקים צוות שרים בראשות שר הביטחון ובהשתתפות השר לביטחון פנים ושרת המשפטים שיבחן ויציע לקבינט ולממשלה אמצעים נוספים למאבק באירועים חמורים מסוג זה.

בצהריים פורסם 'גילוי דעת' החתום על ידי עשרות מרבני הציונות הדתית המגנה בחריפות את הרצח בכפר דומא ומזכיר כי רצח אדם באשר הוא אדם הינו אחד האיסורים הבסיסיים ביהדות. 

תחת הכותרת "לא תרצח" כותבים הרבנים כי "בשחר ההיסטוריה של עמנו קיבלנו בהר סיני את שני לוחות הברית ובהם עשרת הדברות. בראש הלוח השני נכתב ונחרת הציווי: 'לא תרצח'. ציווי זה קדום הוא מראשית צמיחתה של האנושות התרבותית, בציווי: 'שופך דם האדם באדם דמו יישפך, כי בצלם אלוקים עשה את האדם'.

"מאז ועד היום אחד המאפיינים של יהודי באשר הוא היה הרגישות הגבוהה לערך הגדול של חיי אדם הנברא בצלם אלוקים, כשאר כל חריגה שלא כדין מעיקרון מנחה זה, זכתה לגינוי חריף בדברי הנביאים וחכמי ישראל לדורותיהם. הבית הראשון חרב בין השאר בשל עוון שפיכות דמים והבית השני חרב בשל שנאת חינם שהביאה למלחמת אחים נוראה".

המודעה
המודעה