חיים ביבס
חיים ביבסחזקי עזרא

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, פנה היום (ראשון) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ואיים כי אם לא תיפתר בעיית הצפיפות בכיתות לא תיפתח שנת הלימודים הבאה.

לדברי ביבס נושא הצפיפות בכיתות הוא אחד היעדים המרכזיים של מערכת החינוך בישראל. ''הורדת מספר התלמידים בכתה ל-32 הוא מרכיב חשוב בהעלאת ההישגים והזכאות לבגרות של תלמידי ישראל, לצד שיפור האקלים החינוכי וסביבת הלימוד בכתה. המצב כיום בו בחלק ניכר מהכיתות לומדים כמעט 40 תלמידים הוא בלתי נסבל הדורש פתרון מידי''.

ביבס הזכיר כי ממשלת ישראל התחייבה ערב השביתה בסוף שנת הלימודים האחרונה, אשר שימשה תמרור אזהרה לכולם, למצוא פתרון למצב. ''העובדה כי בתקציב המדינה לשנים 2015-2016 אין כל התייחסות לנושא ותקציב ייעודי לכך היא זלזול בתלמידי ישראל וההורים''.

הוא דרש להכניס סעיף תקציבי ייעודי בבסיס תקציב המדינה לשנים 2015-2016, באופן מיידי, לתכנית רב שנתית בעלות של 500 מיליון שקלים בשנה כדי להביא לפתרון אמיתי של הבעיה. ''בכך יתחיל יישום החלטת הממשלה הקובעת יעד של 32 תלמידים, לפחות בכל כתות א' במדינת ישראל.

''בנוסף, יש להגדיר 'סל תלמיד' בסיסי המשקף את כלל שירותי החינוך הניתנים לכל תלמיד במדינת ישראל באשר הוא- בתקצוב ממשלתי מלא, בדומה לסל הבריאות. המדיניות של הפרטת השירותים הממשלתיים והעברת האחריות לרשויות המקומיות- איננה משקפת את האחריות של ממשלת ישראל כלפי אזרחיה''.  

"בהעדר פתרון לכך", הדגיש ביבס, ''לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים הקרובה כסדרה''. לדבריו ראשי הרשויות בשלטון המקומי, יחד עם הנהגת ההורים, פורום ועדי ההורים ובתמיכת אנשי חינוך- יוצאים למאבק משותף עד לגיבוש פתרון לבעיה והקצאת המשאבים הנדרשים לכך.  

"כבר היום החינוך הממלכתי במדינת ישראל מקופח, מופלה לרעה ולא מושקעים בו התקציבים הראויים- והנטל נופל על הרשויות המקומיות. השלטון המקומי יהיה המגן של החינוך הממלכתי בישראל וייעשה ככל יכולתו כדי להיאבק על עתידו והצלחתו", הוסיף חיים ביבס.