פיוס? הרב עמאר
פיוס? הרב עמארצילום: פלאש 90

רבה של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, גינה הערב (א') בחריפות את מסע הדקירות שביצע הרוצח ישי שליסל ב"מצעד הגאווה" בשבוע שעבר, ואמר כי הוא התנהל בניגוד גמור לדעת התורה. 

"התורה לא השתנתה ולא תשתנה לעולם, ומה שהתורה אסרה זה נשאר אסור", אמר בראיון לרדיו החרדי 'קול ברמה'. "התורה אסרה רצח, התורה אסרה שאדם יקח דין לעצמו ומי שעושה את זה זה חילול השם נורא ואיום, זה עוון חמור מאוד. הבעיה מתחילה כשאנשים לוקחים דין לעצמם. יכולים לחלל שם שמים, יכולים להכפיש ציבור שלם".

עוד הוסיף כי אדם לא יכול לעשות דין לעצמו. "תועבה זה איסור גמור אבל אין לאדם רשות ללכת לעשות דין לעצמו. אדם פרטי יקח דין לעצמו? יהיה המעשה חמור ככל שיהיה זה לא נתון לרשותו של אף אחד ואין שום היתר וסליחה על הדברים האלה".

"אם חס ושלום (יקרו עוד) דברים כאלה אנחנו עלולים להגיע למצב המכוער ביותר של מלחמת אחים, של שנאת אחים, לא נחרב בית המקדש אלא בגלל שנאת חינם".

בנוגע לשאלה האם הציבור החרדי צריך לשתוק ולא לומר דבר על ''מצעדי גאווה'' ואנשיהם אמר הרב כי "לא נשתוק ולא נחשה, נאמר את האמת בדרך המותרת, בדרך המקובלת, מותר גם למחות, מותר להפגין אבל הכל עם קנה מידה נכון, המידה הנכונה היא המדברת. כשאדם לוקח דין לעצמו אז אין מידה נכונה.

"גם על המחאה יש עיון גדול בין גדולי המחנכים החרדים האם ראוי לדבר על זה, כי אצלנו זה בל יראה ובל ימצא אבל יש אומרים שצריך למחות, צריך להתייעץ עם גדולים ולהחליט בדרך הנכונה. ברגע שאדם עושה דין לעצמו זה לא נקרא למחות. זה כמו אדם שרואה אש ולוקח צינור של בנזין כדי לכבות את האש. לשפוך דם נקי על עוון שאנחנו לא יודעים, לא היה עדים, מה זה לקחת דין ולשפוך דם? למחות בדרך הנכונה (הכוונה היא) לומר 'רבותי זה אסור', להתפלל לה'".