בית המשפט לענייני משפחה ברמת גן קבע לאחרונה, בפסק דין מעורר מחלוקת, כי על אב לשלם דמי מזונות לאם ילדיו, חרף העובדה שהוא מגדל ומכלכל באופן בלעדי את ילדיהם המשותפים.

לדברי עו"ד עינבר לב, המייצגת את האב, בני הזוג התגרשו בעקבות בקשת האישה, שעברה להתגורר בבית אמה. האישה, לדברי עורכת הדין, ניתקה כמעט לחלוטין את הקשר עם ילדיה, בעוד הילדים, בגילאי התיכון, בחרו להתגורר עם אביהם.

חרף זאת, תבעה האישה דמי מזונות ומשמורת משותפת. "התביעה למשמורת משותפת ולתשלום מזונות אינה סבירה", טוענת עורכת הדין, "כי היא מאפשרת לאם להמשיך לחיות על חשבונו של האב ללא כל הצדקה".

שופט בית המשפט לענייני משפחה, יחזקאל אליהו, הסביר בהחלטתו כי הוא מעניק משמורת משותפת ואף קובע הסדרי ראייה, "כדי לחזק את הקשר בין הילדים לאמם". כפועל יוצא, נקבע כי על האב לשלם דמי מזונות לאם.

"האב אינו יכול לכפות על ילדיו לראות את אמם בכוח", טוענת עו"ד לב. "הם בוחרים לראות את אמם מעט מאוד. רצונם האותנטי של הילדים הוא להמשיך ולהתגורר עם אביהם. נוכח עובדות אלו עולה כי הסדרי הראייה שקבע בית המשפט מהווים לא יותר ממשאלת לב ובוודאי שאינם מתקיימים בפועל".

כמו כן, טוענת עו"ד לב, שנוצר מצב אבסורדי שבו התובע מחויב לשלם דמי מזונות עבור ילדיו, למרות שהוא זה שמכלכל אותם.

בערעור שהגישה עו"ד לב בשם האב, היא דורשת לבטל את תשלום דמי המזונות, לקבל החזר על התשלומים ששולמו וכן להעביר לאב את קצבת הילדים המועברת כיום במלואה לאם. בית המשפט המחוזי צפוי לדון בקרוב בערעור שהגיש האב.