תפילה לרפואה וביקור תנחומים

רבני צהר, הרב מיכאל מלכיאור, רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן ורבנים נוספים הגיעו הבוקר (שני) יחד עם שייחים בכירים בראשות השיח עבדאללה נימר דרוויש למפגש בבית החולים שיבא.

המפגש התקיים סמוך לחדרי הפצועים המאושפזים בבית החולים מאירוע ההצתה בכפר דומא, ובמהלכו קראו הרבנים פרק תהילים והתפללו לרפואתם של הפצועים.

הרב רפי פוירשטיין אמר בפתח המפגש, "אנחנו מתכנסים פה לנחם. אני מקווה וקורא לכולנו שהמפגש הזה יהיה רק ראשון כדי שנוכל לקיים מפגשים נוספים למען שלום ואחוה. אני כרב קהילה בהר נוף זוכר את אנשי הדת שבאו לנחם אותנו אחרי הפיגוע".

רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, קבע בדבריו, " מי שבא בשם הדת לא יכול לרצוח. מצער מאד שאנחנו שוב נפגשים על רקע שפיכות דמים. מי שרוצח אינו ראוי להיות חלק מהחברה. כולנו יחד מוקיעים את זה ולא מוכנים שזה ייצג איזו שהיא דת".

הרב מיכאל מלכיאור התייחס לרצח התינוק ואמר, "אחרי ששורפים תינוק חי אז כל אדם שנברא בצלם חייב להוקיע זאת. המשמעות של המפגש היא שהגינוי של הטרור הוא משותף לראשי המוסלמים ולרבנים".

הרב דוד סתיו אמר במפגש, "אנחנו נגד פגיעה באדם וברכוש כולל פגיעה מילולית. כולנו מחויבים לחנך את הדור הצעיר על מורכבות. אחד קורא למשהו כיבוש ואני קורא לו זכות, ועדיין צריך וחובה לשבת יחד".

השיח עבדאללה נימר דרוויש, אמר לרבנים, "אני מברך אתכם שבאתם. בא נמשיך עם הנוכחות הזאת בשביל שלום בין דתות. אני רוצה את השלום לכם ולבניכם".