פעילות מג"ב במבצע "שובו אחים"
פעילות מג"ב במבצע "שובו אחים"דוברות משטרת ישראל

הוועדה הצבאית לבחינת הפרת תנאי הקלה בעונש על תנאי קבעה כי מתוך חמישים מחבלים משוחררי עסקת שליט שנעצרו בשנית במבצע "שובו אחים", ארבעים ושבעה יישארו בכלא עד לקבלת החלטה אחרת בעניינם.

בין המחבלים שיישארו בכלא:

- חמזה חסין חסן אבו ערקוב, תושב ג'מעין שבנפת קלקליה, אשר נידון בבית המשפט הצבאי לעונש של שני מאסרי עולם וחמש עשרה שנים נוספות במצטבר, בגין סדרת עבירות חמורות שבראשן רצח של שני אחים תושבי כפר תפוח: שלמה ומרדכי אדסר הי"ד ביולי 2002. ערקוב גם ביצע ווידוא הריגה במהלך הפיגוע.  

- אשרף גאזי מחמד ואוי, תושב בלעה שבנפת טול-כרם, אשר נידון בבית המשפט הצבאי לעונש של שני מאסרי עולם במצטבר, בגין שתי עבירות של גרימת מוות בכוונה בהן הורשע. ב-1992 רצח המחבל את מעבידו במושב יעבץ בכור חג'ג' הי"ד אותו הכה עד מוות באמצעות ידיו ובאמצעות מוט ברזל. בכור הי"ד הותיר אשה ו-5 יתומים.

לאחר הרצח הצטרף לחוליית טרור במסגרתה היה שותף לתכנון ולביצוע פיגוע ירי ממארב בכביש חוצה שומרון ב-1993, ירי שגרם למותו של החייל גיתי אבישר הי"ד ולפציעתם של שני חיילים נוספים. גיתי נהרג לאחר שהסתער על המחבלים והציל את חיי חבריו.

- מוחמד עיסא מוחמד עווד, תושב יאטה שבנפת חברון, אשר נידון בבית המשפט הצבאי בשנת 2005 לעונש של מאסר עולם, בגין מעורבות במספר פיגועי ירי בהם נפצעו אזרחים ישראלים רבים. כמו כן היה מעורב ברצח עודד וולק הי"ד בפיגוע הירי בצומת זיף בשנת 2002. בפיגוע נפצעו עוד שלושה ישראלים.