אבטחה בעיר העתיקה. צילום ארכיון
אבטחה בעיר העתיקה. צילום ארכיוןצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שר החקלאות, אורי אריאל (הבית היהודי), פנה לשר האוצר משה כחלון (כולנו) בבקשה לגנוז את הצעת המחליטים בעניין העברת פעילות האבטחה במזרח ירושלים למשרד לביטחון פנים.

במכתב לשר כחלון ציין אריאל, "במסגרת הצעות המחליטים שהופצו לתקשורת ע"י משרד האוצר, עלה כי משרד האוצר מבקש להעביר את האחריות לאבטחה במזרח ירושלים ממשרד הבינוי למשרד לביטחון פנים, וכן להביא להפחתה של 15 מיליון ש"ח מפעילותה השוטפת של האבטחה".

"ראשית כל, מדובר בהצעה רעה אשר יש בה כדי לסכן חיי אדם, שכן צמצום הפעילות והעברתה למשרד אחר הינה על מנת להביא לביטולה של האבטחה במזרח ירושלים, אשר נצרכת דווקא בימים אלו והלוואי ונגיע לימים אחרים", קבע אריאל.

אריאל הוסיף ומתח ביקורת על ההצעה, גם מהפן הפורמלי, מאחר שהמדינה הצהירה במסגרת הליך משפטי בבג"צ 8001/11 ג'וואד סיאם ואח', כי העברת אחריות האבטחה במזרח ירושלים למשרד לביטחון פנים הינה בעייתית מאחר שמשטרת ישראל היא הגוף המנחה את פעילות האבטחה ולא נכון שתיווצר מעין כפיפות "נוגדת" בין המשטרה למשרד לביטחון פנים.

"בהתאם לכך אבקשך לפעול להסרת הצעת מחליטים זו ולא לאפשר לאנשי אגף תקציבים להשתמש בהצעה זו ככלי מיקוח, זאת מאחר ומדובר בחיי אדם", חתם אריאל את המכתב.