תג מחיר. ארכיון
תג מחיר. ארכיוןפלאש 90

סא"ל במיל', איציק שדמי לשעבר יו"ר ועד מתיישבי בנימין מגנה את הפיגוע בכפר דומה, אך מסביר כי ממשלה שחונקת אוכלוסיה מסוימת, אל לה להתפלא כשקמים קיצוניים.

"הבעיה זה לא בתי דריינוף, אלא התחושה שעוד פעם ועוד פעם ממשלה לא עושה מה שהבטיחה ויש כל מיני אנשים שכועסים", אומר שדמי, "אני מאוד מקווה שאת הפיגוע בכפר דומה לא ביצעו יהודים, כי אם זה יהודי שאפילו בטעות, רצח משפחה שלא עשתה לו כלום, אז איבדנו את הדרך. אבל אני חושב שלו היו עושים את הלחץ הזה לתושבי בת ים לדוגמא, לא נותנים להם לבנות, הורסים להם את מה שהם בונים, ונוקטים איפה ואיפה במשפט, מזמן הם כבר היו לוקחים נשק, אז אחר כך מתפלאים למה יש כאלה שלא עומדים בלחץ".

שדמי גם סבור שלו היו נותנים לוועדי המתיישבים להמשיך לפעול ולנהל מאבקים בצורה לגיטימית, לו היו קמים קיצוניים שפועלים באלימות ועושים נזק להתיישבות, "לפני שנה וחצי זומנתי למועצה ישבתי עם היו"ר אבי רואה שאמר לי שמפסיקים את העברת התקציבים, מאז הועד לא פעיל. אין לי ספק שחלק גדול מהאנרגיות של הועד שלנו ושל ועד מתיישבי השומרון זרמו לטובת מחאות לא אלימות, הקפדנו על זה וכרגע זה לא קיים. תמיד הקפדנו שלא תהיה אלימות בטח לא נגד חיילים, שוטרים וערבים".

הוא מסביר כי בשטח מצטבר תסכול מהתנהלות הממשלה ובג"ץ, "יש כיום הרבה תסכול בקרב האנשים שמרגישים את מדיניות האפליה כלפי תושבי יו"ש שחשים שחוץ מהבג"ץ גם הממשלה שבחרנו לא טובה. כל זה גורם לתסכול. חבל שהחליטו שאנחנו כבר לא רלוונטיים, אנחנו ידענו לנהל את המאבקים כמו ההפגנה העצומה בירושלים בהקפאה הראשונה, עשינו הרבה דברים גם לקראת הפינוי במגרון, חבל שזה נפסק".

במועצת בנימין בחרו שלא להגיב לדברים.