אורי אריאל
אורי אריאלצילום: הדס פרוש, פלאש 90

הממשלה אישרה בסוף השבוע את תקציב המדינה לשנים 2015-2016. 20 שרים הצביעו בעד ושר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נמנע.

בסך הכל אישרה הממשלה תקציב של 329.5 מיליארד שקלים לשנת 2015 ושל 343.3 מיליארד שקלים לשנת 2016. 

השר אורי אריאל שיגר בסוף השבוע מכתב לראשי מוסדות בציונות הדתית שבו הוא מסביר על הישגי הציונות הדתית בתקציב שאושר השבוע בממשלה.

המכתב המלא:

ברצוני להביא לידיעתכם כי במאמץ ממושך הבאנו לכך שתקציב המדינה לשנתיים הקרובות  יקדם וישמור על המטרות של הציונות הדתית.

ראשית הוגדלו תקציבי הישיבות, האולפנות והמכינות הקדם צבאיות, שפעלו במשך שנים בצמצום. דבר זה ישפיע לטובה על התכנים והפרויקטים המושקעים בילדנו. כמו כן, מנענו קיצוץ בתקציבי השירות הלאומי- אזרחי. התכנית המקורית של האוצר הייתה פוגעת בתנאי העסקת בנות השירות הלאומי ובכלל העמותות המעסיקות את המתנדבים. בנוסף, סיכלנו את הכוונה לקצץ פרויקטים שונים שנועדו לחיזוק האחיזה ברחבי הארץ. חיזוק החטיבה להתיישבות יסייע לחזק את ההתיישבות היהודית בגליל, בנגב ביהודה ובשומרון.

לצד זאת מנענו קיצוץ במשאבי הגרעינים המשימתיים. הגרעינים הוכיחו עצמם כגורם משמעותי בלב העשייה החברתית בישראל. עם הקמת מנהלת עבור הגרעינים המשימתיים, שתנהל את ההשתתפות הממשלתית,  יתאפשר ליישם ולקדם פרויקטים נוספים לטיפוח ולקידום המרחב העירוני בו הם פועלים.

הגדלת המשאבים לשיקום עקורי גוש קטיף הייתה חובה מוסרית מכורח המציאות. עשר שנים לאחר הגירוש רבים מהם אינם גרים מבני קבע וחלקם עדיין מובטלים. כעת נוכל לזרז את הליך השיקום ולסיים בהקדם את העוול המתמשך.

דלת לשכתי תמשיך להיות פתוחה בפניכם ואפעל למען ערכינו כציבור המקדש את תורת ישראל ומדינת ישראל בארץ ישראל.