תוקף את המתנגדים. הנשיא אובמה
תוקף את המתנגדים. הנשיא אובמהעמוס בן גרשון. פלאש 90

הנשיא האמריקני, ברק אובאמה ממשיך במאבקו האישי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע העימות סביב עסקת הגרעין בקונגרס.

אובמה התראיין לפנות בוקר לרשת CNN, ונשאל האם הוא זוכר מנהיג של מדינה חיצונית שהשתמש בכל כך הרבה כוח כדי להשפיע על המתרחש בממשל האמריקני, כמו נתניהו. הוא ענה כי הוא אינו מכיר מקרה של התערבות כזו שהתרחש בתקופתו כנשיא.

למראיין, פאריד זאכרייה, שהקשה עליו בשנית, הבהיר אובמה: "הייתי מציע לך לשאול אותה שאלה בדיוק את נתניהו, ולשמוע מה יענה".

עם זאת הוא שב והבהיר כי הקשר בין הממשל האמריקני למערכת המדינית בירושלים נותר חזק מאוד, חרף העובדה שעמדתו של ראש הממשלה בנוגע הגרעין - מוטעית.

כזכור, בנאום שנשא בוושינגטון ביום רביעי האחרון, יצא נשיא ארה"ב במתקפה חריפה על ישראל, וטען כי היא היחידה שמתנגדת להסכם עם איראן, שלדעתו הוא הטוב ביותר שניתן היה להשיג. "כל מדינה בעולם שהגיבה בפומבי, הביעה תמיכה בעיסקה, חוץ מישראל", מתח אובאמה ביקורת.

הנשיא גם טוען באחרונה כי דחיית העיסקה עם איראן בקונגרס, משמעותה פתיחת מלחמה מולה, וכי "אין אלטרנטיבה אחרת זולת שתי האפשרויות הללו".

אגב, לא רק ישראל נמצאת על הכוונת של אובמה, אלא גם את מתנגדי העיסקה מן הצד הרפובלינקי, שהושוו על ידו בסוף השבוע ל"קיצונים בטהרן", כלשונו.

כשהתבקש להתנצל לפנות בוקר על הדברים אמר כי הוא לא חוזר בו. "למחוקקים הרפובליקנים אין שום רצון לשקול כל עסקה באשר היא, ולכן הם שווי ערך למתנגדים להסכם באיראן".

עם זאת הבעיות המרכזיות של הנשיא נמצאות כרגע בצד הדמוקרטי, שם כבר הודיעו מספר סנאטורים, ביניהם צ'אק שומר, מראשי המפלגה של אובמה, על התנגדות להסכם.