אנשי חיזבאללה
אנשי חיזבאללהרויטרס

הותר לפרסום כי בחודש האחרון נעצר לחקירה משותפת של שב"כ ויחידת להב 433 יאחב"ל במשטרת ישראל אזרח שבדי במוצאו לבנוני, לאור חשדות ביטחוניים כנגדו.

מדובר בחסן חליל חיזראן, בן 55 אשר נעצר בנתב"ג, בעת כניסתו לישראל, לאחר שעלה אודותיו מידע מקדים לפיו הוא חשוד בקשר לחיזבאללה. בחקירתו בשב"כ הודה בגיוסו לחזבאללה והסכמתו לשתף עימם פעולה.

הפרקליטות הגישה הבוקר לבית משפט המחוזי מרכז כתב אישום נגדו בגין מסירת ידיעה, מגע עם סוכן חוץ ואיסור פעולה ברכוש טרור.

בשנת 2009 נסע חיזראן עם אשתו וילדיו לביקור משפחתי בלבנון. במהלך ביקורו הוצע לו לפגוש בגורמי חזבאללה, וזה הביע הסכמה. בפגישותיו (החשאיות) עם נציגי חזבאללה נאמר לו במפורש, כי חיזבאללה שואף לגייס פלסטינים המתגוררים באירופה ובעלי אזרחות זרה, על מנת שאלו יוכלו לנצל את הנגישות שלהם לישראל ולספק לחיזבאללה מודיעין.

בשנת 2011 ו-2013 הגיע לביקורים נוספים בלבנון, אשר נוצלו גם הן לטובת פגישות של הנדון עם נציגי חזבאללה.

המשימות שקיבל במסגרת פעילותו עם חזבאללה: האיש נתבקש לגייס אזרחים ישראלים, בדגש על כאלה בעלי קשרים ליהודים, או בעלי נגישות לאנשי צבא, לאנשי מערכת הביטחון או לגורמים ממשלתיים.

בנוסף, התבקש לאסוף מידע על נקודות בישראל בהן יש ריכוזי צבא, אמל"ח, טנקים, בסיסים צבאיים. החשוד תוחקר אודות ההתנהלות בשדה התעופה בנתב"ג וכלל תהליך הכניסה: אופן קבלת הנוסעים, סידורי אבטחה, ביקורת דרכונים וכו'.

עבור מפגשיו עם חזבאללה והסכמתו לשת"פ עימם, קיבל בשנת 2009 סכום של 2,300 דולר וכן סכום של 800 דולר אותו קיבל ב-2011. חיזראן מסר מידע אודות אגודה הנקראית "הבית הלבנוני", אשר פועלת במאלמו, שבדיה.

בשב"כ מציינים כי חברי האגודה הם שיעים העוסקים בפעילות חברתית ותרבותית הנוגעת לשיעים, כן מציינים ימי איזכור של חזבאללה, צפיה בנאומי מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה ועוד.

בשב"כ מדגישים כי "הפעלתו של חיזראן מוכיחה את האטרקטיביות שרואה חיזבאללה בהפעלת אזרחים זרים, בעלי נגישות ללבנון ולישראל, וזאת מתוך הנחה שיכולים לפעול ולנוע בישראל בחופשיות.

כמו כן המשימות שקיבל מוכיחות את ההתעניינות החוזרת של חיזבאללה באזרחים ישראלים היכולים לפעול ביתר חופשיות ומבלי לעורר חשד בתוך ישראל, בדגש על אלה שהינם בעלי נגישות למידע מסווג. ההתעניינות של חיזבאללה בתהליך הכניסה והבידוק בנתב"ג ממחישה את הרצון של חיזבאללה לזהות את הפרצות בתהליך, אשר יאפשרו להכניס לישראל אנשים מטעמם באין מפריע ומבלי שיוחשדו.

העניין שמגלה חזבאללה בבסיסים צבאיים ובמטרות צבאיות מוכיח שוב, כי חזבאללה נערך למערכה הבאה עם ישראל ומסמן יעדים אלה, כמטרות "בבנק המטרות" שלו".