גדעון סער
גדעון סערצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

היה צפוי? השר לשעבר גדעון סער הודיע בימים האחרונים על כוונתו לחזור לחיים הפוליטיים.

בערוץ 10 דווח הערב (ראשון) כי בכנס פעילי הליכוד רמז סער על כוונותיו. "בכדורסל פסק זמן לוקח דקה, בחיים הפוליטיים בערך שנה", אמר.

סער, שהיה נחשב עד לפני כשנה לדמות בכירה במפלגת השלטון, צפוי להתמודד כבר בפריימריז הקרובים של הליכוד. נציין כי גם במהלך פסק הזמן שלקח בעקבות הולדת בנו שמר השר לשעבר על קשרים עם אנשי הליכוד ואף התבטא מפעם לפעם בסוגיות פוליטיות. 

כשעה לאחר הדיווח בערוץ 10 צייץ גדעון סער בחשבון הטוויטר שלו. "לשואלים: לא הודעתי בשבוע שעבר על תום פסק הזמן. אמרתי, ולא בפעם הראשונה, שטיבו של כל פסק זמן - להסתיים. כשזה יקרה - כולכם תדעו זאת. ממני", הבטיח.

מנגד, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין הכריז כי אין בכוונתו להיכנס לפוליטיקה בשנים הקרובות. את ההודעה מסר דיסקין בקבוצת וואטסאפ של "בשביל ישראל", עמותה שאמורה היתה להוות את הפלטפורמה לכניסתו לחיים הציבוריים.

"אחרי כשנה וחצי של חשיבה, החלטתי לא להצטרף לפוליטיקה", כתב דיסקין. "יש בי דחף עז לחיות כאחד האדם ולא להתמודד עם החלטות גורליות של חיים ומוות. אף על פי שאני מבין את חשיבות התקופה הנוכחית, לא מצאתי את הלהט הנדרש לקפוץ למים הפוליטיים. הפנמתי שעוד לא הגיע זמני ואיני יודע אם יגיע בעתיד".